Dagje Hue

29 januari 2019 - Hue, Vietnam

Na een goede nachtrust een heerlijk ontbijt. Het is gelukkig droog, we besluiten om naar de citadel te wandelen. We hebben een kaartje van de omgeving dus de pas er in. Eerst lopen we door de winkel straat dan komen we bij de rivier. Deze volgend komen we door het park de politie staat op de hoek wil wel met ons op de foto. Dan de brug over aan de andere kant is aan de ene kant de markt en aan de andere kant het park. We kunnen de zijde van het park aanhouden onder weg komen we al weer verschillende kraampjes tegen die spullen verkopen voor nieuwjaar. Als we bijna bij de citadel zijn staan er heeeeeel veel kraampjes met bloemen meeste zijn chrysanten in potten een soort van kerstboom zo als bij ons. We lopen voor de kraampjes langs het is een prachtig gezicht al die bloemen. Dan zijn er een paar dames die vragen of we met hun op de foto willen we vinden het wel grappig ze zijn voor ons begrippen in pyjama. Dan gaan we weer over een bruggetje en komen binnen de muren van de citadel. Het begint ondertussen weer te regenen dus even schuilen en dan weer verder. De citadel verlatend is het tijd voor koffie we lopen eerst nog een tijdje voor we een koffiehuis hebben gevonden, maar als we aan de koffie zitten smaakt hij weer voortreffelijk. We willen nu met de fietsen naar de wasserij maar als we bij het hotel zijn regende het toch te veel  we besluiten om het dan morgen maar te doen. Dan gaan we bij ons hotel in de lobby kaarten en een biertje doen. Vanavond was het droog we hebben nog een wandeling gemaakt in de winkelstraten het was gezellig druk met al de toeristen en de plaatselijke bewoners . Komen we aan het eind van de dag weer op onze kamer ligt er een rat op bed.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Lieneke:
    29 januari 2019
    geeft een mooi beeld van de mensen en de omgeving (die kippen in die gazen manden!)
    Leken wel 3 meisjes in pyama
  2. H pilot:
    29 januari 2019
    Mooie foto s maar schrok van de rat gelukkig was het een grapje gr mem
  3. Keimpe en Berdien:
    30 januari 2019
    Wat een kleurrijk geheel weer. Zulke huisdieren heb je weinig last van. Kundig gevouwen.
    Al fietsend en wandelend zie je veel van 's lands wijs, 's lands eer. Geniet er nog maar lekker van.