Nog een dag Sihanoukville

9 februari 2016 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Vanmorgen wat langer geslapen, half negen eruit en eerst het dorp in voor een ontbijt.
Daarna tassen inpakken, voor 12 uur moeten we uitchecken.
Tassen achter de receptie opgeslagen en dan gaan we vandaag een tocht doen op de GPS.
Die kun je instellen op rondrit en het aantal km dan komt deze met een voorstel route.
Geweldig, we hebben ons verbaast, alle afgelegen paden kwamen we langs, op een gegeven moment bij iemand op het erf, we verontschuldigen ons al, maar hij gaf aan daar tussen die stenen door loopt het pad.
Dan opeens staat er een hokje op de weg, you wat to waterfall?
Is here A waterfall? Yes 3 miles ahead.
Toch maar een kaartje gekocht 2 personen voor 1 dollar.
Dan eerst nog kwartier fietsen en dan kom je bij de waterval.
Hier mooie foto's gemaakt, is op dit moment nog druk met Cambodjaanen door de vier dagen durende nieuwjaarsviering.
Vanaf de watervallen weer prachtige wegen door de bossen.
Na de tocht hebben we gelijk onze fietsen schoon laten maken, waren helemaal rood van het stof.
Zelf zijn we nog even in het zwembad bij het hotel geweest, zijn wij ook weer schoon.
Dan nog over geld, in Thailand is de Bath, in Cambodja de Reil, maar ook prijslijsten in dollar maar ook in Bath.
Dus 25 euro is 1000 Bath en dat is weer 100000 riel en de dollar is 1.08 euro dus constant rekenen of het fiets poetsen nu 0,90
eurocent koste of 1 euro.
Vanavond worden we opgehaald door een bus welke ons naar Phnom Penh zal brengen, een nachtbus met slaapstoelen.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    9 februari 2016
    Misschien niet de beste wegen om te fietsen, maar wel de mooiste. Vol verrassingen. Prachtig! Wij gaan morgen er voor een dag of 10 tussenuit (Tenerife). Jullie zullen ons commentaar dan even moeten missen.Heel veel plezier verder en voor vannacht alvast: lekker sliepe.
  2. Lieneke:
    avontuurlijke vakantie!
  3. Douwe en Renie:
    9 februari 2016
    Ben benieuwd naar de foto,s moeten we toch nog een avond voor gaan zitten.
    Hoor morgen graag hoe de nachtbus is bevallen.
    gr Douwe.
  4. Klaas en Beitske:
    9 februari 2016
    Wat een verhalen. Geweldig!!!!!!!!!!