Van Battambang naar Tambon Ang Khiri

19 februari 2016 - Tambon Ang Khiri, Thailand

Vanmorgen zeven uur eruit, klaarmaken alles inpakken en acht uur taxi bellen om ons naar de grens te brengen.
Om kwart over acht rijden we, taxichauffeur kan helemaal geen Engels, maar via de receptie hadden we aangegeven waar we heen wilden en wat de kosten waren.
Hij bracht ons tot aan de grens, dan komt het op betalen aan en wij hadden nog maar 30 doller er moest nog vijf bij dus ik al snel uit de taxi om baths te wisselen want die hadden we nog wel toen we ze gewisseld hadden konden we de taxi betalen en weg was die.
Dan door de doane eerst de kant van Cambodja depature en dan naar de Thaise kant arrivals.
In een half uurtje alles weer klaar en kunnen we weer links rijden, we zijn weer in Thailand.
Vandaag 63 km gefietst, eerst in de bergen, pittig maar mooi, later een stuk langs de snelweg en het laatste stukje een binnenweg.
Slapen vannacht in een homestay, dus vanmiddag toen we aankwamen eerst op eten uit.
De eerste twee restaurants close, hope to see you tomorrow.
Dan 3 km terug naar het plaatsje, hier is ook weinig, we krijgen wat gekookte groente mee in een zakje.
De kokkin doet daar een sausje overheen en laat mij een beetje proeven op een lepeltje, trek hierbij niet een blij gezicht en dat vond zij niet leuk, zelf proeven, zij vond het wel lekker.
We hebben het met z'n beiden opgegeten en dan is de saus niet zo zuur.Voor morgen vroeg nog een broodje en een yogert meegenomen kunnen we vroeg vertrekken richting de zee.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje