Bangkok

3 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Vannacht voor het laatst in Bangkok geslapen, deze dag nog vermaken en dan vannacht om 2 uur op het vliegtuig terug.
Kan wel eens een moeilijke vlucht worden, we vertrekken om 2 uur in de nacht, vliegen 12 uur en komen smorgens om 9 uur aan in Nederland.
Maar dat is het ergste niet, we vertrekken vanaf hier in het jaar 2558 ( Thaise jaartelling) en we komen aan in 2015 dat scheelt 543 jaar!!!
Dan vandaag, vanmorgen naar en in het hoogste gebouw van Bangkok en Thailand geweest, Biayoke tower 2. 309 mtr hoog.
Met de lift omhoog, sta je tegen een glazen wand aan maar dat zie je niet, erbuiten is het donker.
Jelkje zei net van ik dacht dat de lift aan de buitenkant van het gebouw zat.
Op dat moment komt de lift op de vijftiende verdieping uit de schacht en ga je met een gang omhoog en hang je aan de buitenkant van het gebouw, met alleen voor je een plaat glas en een diepte van 70 mtr wat snel steeds meer wordt.
Dat was wel even schrikken.
Dan eerst naar de 77 ste verdieping en daarna met een andere lift(binnenin) naar de 83ste verdieping en tot de 84 ste verdieping mogen we lopen.
Dan buitengekomen is het een plateau van 2 mtr breed wat continu om het gebouw draait, we zijn van de trap afgestapt en zijn 4 rondjes om het gebouw gedraaid met elkaar duurde dit een half uur.
Het uitzicht is super zover je oog rijkt zie je bebouwing immens groot .Als we weer beneden zijn gaan we de straat over en komen in de kleding, kleding en nog eens kleding hier is de fashion van Bangkok.Stalletje aan stalletje je kunt te kust en te keur en natuurlijk hebben we wat gekocht ,dan zijn er nog vele shoppingmolls de ene nog hoger dan de ander we zijn in een geweest dat was grooooot genoeg .Dan gaan we met de taxi terug naar ons gebied voor het luttele bedrag van een euro zestig het was tien km .We hebben ons nog even laten verwennen nagels doen massage gezichts behandeling we komen verzorgd thuis .We hebben genoten van jullie reacties en hebben met plezier jullie op de hoogte gehouden van onze belevenissen van deze reis.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Henny:
    3 maart 2015
    Wij hebben mee kunnen genieten van jullie fietsvakantie en wensen jullie een hele goeie terugreis. Momenteel hier natte sneeuw, dus wel een heel groot temperatuurverschil.
    Tot snel, Leafs ut feanwalden.
  2. Jan en Jenny:
    3 maart 2015
    wij hebben genoten van jullie belevenissen.
    see you. gr.
  3. Jelkje:
    3 maart 2015
    welkom thuis, zoek de warme kleren maar vast klaar en deze week misschien nog een keer boerenkool met worst en spekjes.
    Genoten met en van jullie reis.

Groetnis en een dikke tút , Jelkje en Hein
  4. Tineke:
    3 maart 2015
    Dat is geen vliegreis meer, het is een reis in een tijdmachine!
    Bedankt voor jullie prachtige foto's en verhalen. Een hele goede reis terug.
    Groetjes
  5. Keimpe en Berdien:
    3 maart 2015
    Ik hoop, dat jullie een voorspoedige reis hebben en welkom thuis. Het wordt lenteweer dit weekend.
    Bedankt voor jullie mooie verhalen, dat
    was elke dag genieten geblazen.

vr.gr.Berdien