Van Tangalle naar Hambantota

23 januari 2020 - Hambantota, Sri Lanka

We beginnen weer met het geweldige ontbijt van het hotel, daarna op de fiets. De eerste km moeten we uit het Lagoon gebied fietsen. Bij de weg aan gekomen eerst naar de bandenspecialist om de banden op te pompen. Dan fietst het weer super bijna de hele reis langs de hoofdweg fietsen het gaat wel beetje bergje op bergje af. We hadden het nog niet eerder gemeld maar net als in Indië is de koe hier heilig. Hij loopt over de snelweg, op het spoor,  kortom overal, al zijn het niet ontzettend veel. Soms is de boer in de buurt, maar ook vaak niet. Iedereen rijd er wel omheen of stopt maar nergens is het een probleem. We fietsen vandaag tussen de rijstvelden door weer een heel ander gezicht. Ook komen we langs een agri- cultuur centrum. Hier even stoppen en een wandeling gemaakt door dit park er zijn veel vruchtbomen, kruiden maar ook bloemen. Als we weer bij de uitgang zijn is er een bassin met vissen hier mag je je voeten laten behappen, dit is wel een hele ervaring 😁😃. Dan vervolgen we onze weg weer er staan verschillende tentjes met pinda's, led lampen en fruit langs de weg. We gaan ook nog wat drinken nuttigen we zijn uit het toerisme en betalen voor twee jus Orange uit een pakje € 0,25 een lachertje. Ons onderkomen voor deze nacht is naast een school in een klein laantje weer bij mensen thuis heel goed verzorgd  ze hebben een baby van vier maand een schatje. Dan nog iets bijzonders we hebbenen een buitendouche. Vanavond weer een heerlijke maaltijd voor ons klaar gemaakt rotti van cocosmelk met lekkere curry en groentes en rijst van de velden naast de deur. Als toetje een papaya en gemberthee in een woord fantastisch.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Coba Wouda:
    weer heel bijzonder!!!
  2. Evert en Hilly:
    23 januari 2020
    Prachtige verhalen en foto's.
    De koeien van Hettie en Renze lopen soms ook overal😃
  3. Hein en Joukje:
    23 januari 2020
    Wát wer in moaie foto’s en ferhaal. Ik lês alles hear, it is wol bysûnder sa op e fiets.
    Ik fyn it wol dikke fisken dy jim fuotten behappe🙈🙊
  4. Jelkje Kloosterman Pilot:
    24 januari 2020
    he luitjes, ik bin ek wer yn e loft, wat mooie foto,s Marcel van Kammen soe hartseer ha fan alle dy skitterende fûgels. De fuoten goed behimmelje litten, earme fiskjes.
    no goeie, oant moarn.
  5. Henkie & marijke:
    28 januari 2020
    goeie weer super mooie fotos...en wat een belevenissen....alleen de vissen lijkt mij niks...veel plezier nog.