Dagje Hambantota

24 januari 2020 - Hambantota, Sri Lanka

We waren vroeg wakker en hoorden dat de kinderen naar school gingen dit was half acht. We hebben weer een heerlijk ontbijt gehad. Dan gaan we naar de bird lagoon een klein stukje over de grote weg dan kunnen we al afslaan naar de Lagoon eerst staan er nog wat woningen maar dan wordt het een zandweg. Er lopen koeien daar gaan we aan voorbij we komen nog een auto en een fietser tegen na 5 km zijn we bij zee, een heel groot strand met nul mensen alleen wij en er liggen wat boten. Bij een kleine baai begint de Lagoon hier gaan we vanavond heen , het is hier stil en vredig we lopen een eind langs het strand tot het te warm aan de voeten wordt dan keren we om. Bij de fietsen aan gekomen de sandalen weer aan en gaan dezelfde weg terug we komen nog apen tegen en weer koeien ze liggen nu in het water het is erg warm. Ook loopt er een varaan over het pad als hij stil blijft staan voor de fotoreportage die Ale maakt schiet er in eens nog een varaan uit de struiken Ale schrikt zo erg dat hij om hoog springt erg lachwekkend. We gaan nog wat binnen weggetjes door en komen dan in een ander gebied waar veel vogels zijn, we fietsen hier ook door tot aan de zee.  Op de terugweg gaan we nog wat eten en drinken en dan na twintig km zijn we weer bij ons b&b. Hier hebben ze een heerlijke cappuccino waar we heerlijk van genieten zoveel goede koffie is hier niet wel goede thee. Om kwart voor vier staat de tuktuk voor we worden naar de Lagoon gebracht waar de boot al klaar ligt. Een prachtige tocht met een kapitein en een gids er leven hier ongeveer 150 verschillende soorten vogels wij hebben er een paar op de foto gezet. We werden ook nog gewezen op de theepot( is een watervoorraadvat) deze is ten tijde van de tsunami hier terecht gekomen. De tocht duurt twee uur we zien op de boot de zon ondergaan. Het was een heerlijke dag die afgesloten werd met een maaltijd uit eigen keuken.