Van Tambon San Sai Luang naar Tambon Pa O Don Chai

1 december 2022 - Tambon Pa O Don Chai, Thailand

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken uit ons prachtig resort op naar de grote weg we gaan weer terug naar Chiang Rai, kijken of er een taxi stopt. We hoeven niet lang te wachten dan komt er al een taxi aan deze rijd ons voorbij maar de tweede stopt. We kunnen met de fieten achter instappen we zijn de enigste passagiers, wel heeft hij goederen mee voor zijn klanten. We hadden wel wat moeite met uitleggen tot waar we wilden, als we de kaart erbij pakken komen we er achter dat hij tot een midden station gaat, hier in dit dorp zijn we negen dagen geleden ook opgestapt. Als we om kwart over 11.00 aankomen zet hij ons uit bij een hele oude bus en een oud vrouwtje hij maakt ons min of meer duidelijkheid dat we daar mee verder kunnen. We bekijken dat eens even en denken dat de fietsen er niet inpassen. We besluiten om vanaf hier terug te fietsen, maar het oude vrouwtje wat  tegen ons knikte en gebaarde dat we mee kunnen dan komt de chauffeur er ook aan hij zegt de fietsen kunnen mee geen probleem. Was het ook niet, de fietsen worden achterin de bus getild tegen elkaar aan gebonden sturen steken wel naar buiten maar het past. Het oude vrouwtje zet onze tassen er ook bij alles zet ze goed vast. We krijgen nog een mondkapje en om 12.00 vertrekken we, het gaat niet heel snel de bus is volgens ons wel 50 jaar oud. Het is weer een belevenis, hij toetert zo nu en dan en dan zijn er mensen die naar buiten komen geven pakketjes af betalen en we kunnen weer door. Er komt een doos met en paar kippen mee.  Er gaan ook nog veel reizigers mee de een heeft een zak met groen mee de ander dozen met spul het is weer prachtig om dit te ervaren. Als we bijna bij Chiang Rai zijn hebben we het vermoeden dat het oude vrouwtje en de chauffeur wat woorden hebben over ons eindpunt. We zien de witte tempel en zeggen hier kunnen we er wel uit, zo gezegd zo gedaan de tassen weer op de fiets en zoeken om een koffietje. Als we zitten te koffiedrinken en een hotel uitzoeken voor vannacht als we die hebben gevonden is deze  tegenover de witte tempel. We vragen of ze een kamer hebben ja die hebben ze wel met wat onderhandelen krijgen we een kamer met zacht matras uitzicht op de tempel en met ontbijt voor een goede prijs. Dan kunnen we douchen ,biertje kopen ,kaartje leggen en lekker eten weer een fijne dag.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Henny:
    2 december 2022
    Wat een fantastische ervaring zo tussen de locals, echt genieten, wat fijn!