Van Mirissa naar Galle

29 januari 2020 - Galle, Sri Lanka

We zitten nu twee hoog op een dakterras te eten. Het is hier nu half acht en we zitten nog steeds te zweten, dus 30+. Vanmorgen vertrokken uit Mirissa, hoofdzaak langs de grote weg. Maar geen straf we kunnen weer van prachtige zee gezichten genieten. Onderweg een lekkere cocosnoot genuttigd eerst drink je hem leeg dan maken ze hem voor je in tweeen en kun je hem met de lepel uit lepelen. We zagen nu ook hoe touristische spelletjes worden gespeeld. De oude traditie van het  vissen is op een soort stok in zee met een vaste hengel visjes vangen. Echter er zit niemand te vissen, behalve als er een bus vol Chinezen aankomt, dan zijn alle visplaatsen bezet en mogen de Chinezen proberen een visje te vangen, natuurlijk tegen betaling. Dit is wel de manier om altijd te vangen, is het geen vis dan is het wel geld. We gingen voor een overnachting bij het meer het eerste adres was niet te vinden bij het tweede adres waren wij de enige klanten midden in de middel of noware dus hier niet gebleven. Dan een restaurant op zoeken met wifi een nieuwe stek voor de nacht uitzoeken we moeten nog vijf km fietsen dan komen we bij de baai er is hier heel veel toerisme veel hotels , restaurants, winkeltjes maar wel heel gezellig. Vanmiddag de nagels nog even laten lakken.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje