Van Galle Unawatuna naar Galle Fort.

30 januari 2020 - Galle, Sri Lanka

Geen ontbijt deze keer dus de straat op om een ontbijt te scoren gelukt voor twee  euro pp hadden we allebei een goed ontbijt. We gaan om half elf op weg naar Galle Fort dit is door de Nederlanders gebouwd. We hebben een onderkomen middenin het prachtige stadje de toeristen lopen door de straten en we horen alle talen. Het hele fort kun je omlopen dit is vier km een prachtig bouwwerk. In het fort is nog een Nederlandse kerk met vele grafstenen de kinderen hadden in die tijd veel last van de malariamug ze stierven jong. Het maritiem museum ook bezocht hier was veel te zien uit wrakken die aan deze kust zijn gezonken. De VOC heeft hier ook veel goederen vandaan gehaald onder anderen nootmuskaat, peper, kardemom etc. Er zijn in dit stadje veel hotels, restaurants en winkels vooral sieraden winkels alles voor de toeristen 😃. De gebouwen zijn prachtig geschilderd en gerestaureerd ook nu zijn ze met herstel werkzaamheden bezig. Na dit alles even naar ons kamer we hebben een balkon waar we uitzicht over het  kruispunt hebben dus verveel je je niet. Om vijf uur gaan we een biertje drinken en een paar potjes kaarten, we zitten nog maar net komt er een bruidspaar aan, daar moet natuurlijk een foto van gemaakt worden zitten er twee zusjes naast ons die om ons moeten lachen dan vertellen we dat we dit altijd doen met vakantie op de foto met een bruidspaar. Zo we aan het praten zijn verteld het ene zusje dat ze net naar Nederland is verhuisd naar Apeldoorn nu is ze met haar zus een tijdje op vakantie dan gaat ze werk zoeken ze is lerares. Dan gaan we een restaurant zoeken, weer een goede keus het was weer heerlijk.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    30 januari 2020
    Jullie maken wel een hele prachtige relaxte reis zo te lezen, mooie foto’s.
    Fijn dat jullie ze genieten, leafs uit Hippach!
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    31 januari 2020
    hoi Ale en Jelkje,
    IN soad te sjen mar wurde der wol kilometers makke? prachtige foto,s en sa te sjen har jim it wol nei de sin. Wy geane gau achtich nei Kenia foar bysûnder gebeuren.

oant sjen.