Laatste dag Chiang Mai

27 november 2022 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen weer bij de buren een ontbijtje gescoord, dan naar de kamer onze spullen pakken want we willen naar het museum. We laten de fietsen thuis en gaan wandelend het is niet heel ver. Aangekomen is het museum dicht geen rekenschap mee gehouden dat het zondag was. Maar dan besluiten we om te gaan koffiedrinken, we vinden een mooi plekje met uitzicht op een kraam die wordt opgebouwd voor de markt voor vanavond.Ze hebben het er erg druk mee eerst wordt er een hele stellage opgebouwd dan komt er plastic over heen om de regen te keren dan komen er doeken onderdoor te hangen voor de zon. Het is inmiddels half een en de markt start om vijf uur ,,,je moet er wat voor over hebben,,, we hebben het allemaal aangezien en gaan dan nog een wandeling maken. We halen nog een broodje en gaan dan naar ons hotel we nemen een rustmoment en gaan om vier uur naar de markt. De eet tentjes doen al handel maar er zijn nog genoeg standhouders aan het opbouwen. We gaan eerst voor een biertje we zitten weer eerste rang, allemaal bedrijvigheid om ons heen het wordt drukker en drukker. Half vijf starten we om over de markt te struinen, veel handwerk gemaakt door de lokale bevolking, maar ook kleding en heeeeeel veel eten. Ook kwamen we nog een gebruiksaanwijzing tegen op het toilet, let op je mag er niet eens vissen, wel nieuwsgierig, wat zou je daar kunnen vangen?

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.