Van Hikkaduwa naar Ambalangoda

2 februari 2020 - Ambalangoda, Sri Lanka

Vanmorgen tijdens ontbijt nog een mooie foto genomen van groene vogel. Gisteren een paar keer geprobeerd maar was ons steeds te snel af, vandaag gelukt. Dan op de fiets naar Ambalangoda, een klein stukje en binnen een uur zijn we op de plaats van bestemming.  Dan snel de zwemkleding aan en naar zee eerst even zwemmen dan op een ligbed het is heel warm terwijl het nieuws aangeeft 32 graden. Na een uurtje stappen we al op dan douchen en even om een hapje eten en een fietstocht door de binnenlanden. Beslist niet dat we aan de kust verkeerd worden behandeld, maar 1 km inland is de sfeer anders. Je wordt constant gegroet, we stonden foto's te maken van vrouwen die touw maken, worden direct uitgenodigd om op hun erf te komen. Het touw wordt gemaakt van de haren van de kokosnoot. We zien even later hoe deze van de noot worden gescheiden. Foto's gemaakt en als we verder fietsen komt er een man van het erf die ons zo vriendelijk begroet,we fietsen een klein stukje dan zien we een oven we stoppen weer om een foto te maken zo komt de man er ook aan legt ons uit dat ze van koraal wat verhit wordt hele fijne kalk maken. Ook foto's van gemaakt, kalk van koraal is heel ligt en fijn.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Sietse en Baukje:
    2 februari 2020
    Wat weer bijzonder allemaal we blijven genieten
    van jullie verhalen..een lieve groet van ons..
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    3 februari 2020
    wat in mooie dingen om te sjen en te hearen, mooi dat se dat sjen litte en jim ut noegje om op it hiem te kommen. beneid wat der moarn wer komt.
    groetnis ut grunnen
    nog maar even genieten
    veel plezier gr. ons.
  4. Feike en José:
    3 februari 2020
    En weer zo'n bijzondere vogel: prachtig! En leuk om zo weg van het toerisme de binnenlanden in te gaan! Veel plezier samen!
  5. Hein en Joukje:
    Weer prachtig allemaal!