Van Ambalangoda naar Kosgoda

3 februari 2020 - Kosgoda, Sri Lanka

Het ontbijt in het hotel was vandaag speciaal de meneer van de bediening had gisteren met ons gesproken waar we vandaan kwamen uit Nederland hij had daar gewerkt dus hij verwende ons vanmorgen. We kregen een heerlijk pannenkoeken gevuld met rijst en nog een met banaan een verwen momentje. Als we later vertrekken moeten we nog met de fietsen op de foto. Dan gaan we richting Pypitya onderweg was er nog een markt aan de grote weg dus goed uitkijken. Als we aan komen is het even zoeken om een hotel we komen de vissers tegen die hun netten aan het boeten zijn ze wijzen de weg naar zee. We vinden geen hotel dan terug naar de hoofdweg als we weer een straat naar zee in fietsen vinden we een resort er staat een bruidspaar voor, dus even een foto nemen. Als we vragen om een kamer is het vol, dan maar verder weer een straatje naar zee in dan is het raak een mooi resort met zwembad aan zee. Wel wat duur maar als we afdingen kunnen we voor een goede prijs slapen. Tassen van de fiets zwemkleding aan en naar het zwembad. Er worden ligstoelen voor ons klaar gezet met een kussen en twee badlakens. Het is hier goed vertoeven de kingsvisser komt langs en op drie meter afstand van ons een slang 🐍 van 1,5 mtr. Onschuldig volgens hotel, maar toch, zijn we niet gewend. Ook komen er nog vele vogels bij het zwembad de varaan komt iets drinken en de eekhoorntjes lopen in de bomen en de tuin. Als we om vier uur gaan douchen en dan gaan kaarten bestellen we tot twee keer toe een pot thee zeer lekker. Vanavond weer een heerlijke curry gegeten was weer een fijne dag. Daarna nog een hele mooie zonsondergang.