Dagje Gandara

27 januari 2020 - Gandara, Sri Lanka

Uitslapen dat lukt nog niet maar we konden rustig aan doen we verhuizen vandaag niet maar doen een rondje binnen land. Na een voortreffelijk ontbijt, gaan we om half elf op de fiets. We moeten een klein stukje over de hoofdweg maar dan na 600 meter kunnen we deze al weer verlaten. We zitten gelijk tussen de rijstvelden en het gaat ook gelijk omhoog. Het eerste wat we tegen komen is een pauw met jongen er komt een oud mannetje aan gelopen en begint gelijk een heel verhaal af te steken (mooi) maar we verstaan er niks van. Als we verder fietsen komen we een weggetje tegen met allemaal beelden die gaat naar een tempelcomplex. We fietsen er natuurlijk even heen om foto's te maken zitten er op een rij zeven dames we vragen waarom ze daar zijn. We wachten op de kinderen ja er staat ook een klein schooltje het is een kleuterschool. Er is een brutale dame bij vraagt of we chocolade hebben dit heb je niet bij je in een warm land maar wel pepermuntjes dus daar op getrakteerd. Verder fietsend komen we door een stadje en dan weer door kleine dorpjes. Op straat vinden we de staart van een pauw maar geen pauw zal wel in de pan zijn geëindigd? Heb wel een veer mee genomen. Het laatste stuk van ons rondje fietsen we door de rijst velden de mooie natuur en de rust. Onderweg bij de visboer nog een grote tonijn op de foto gezet. Onderweg nog een paar broodjes gekocht en terug bij ons hotel een bakje koffie gezet dat was weer een heerlijke lunch. Vanmiddag nog een heel eind langs de zee gewandeld. De dag vliegt weer voorbij.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henkie & marijke:
    28 januari 2020
    en de vissen in de hete zon skonde.
    veel plezier nog. ..lekker genieten,
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    28 januari 2020
    Veel te zien en heerlijk weer ,wat wol in minske noch mear.
    groetnis, Jelkje en Hein.