Dag Chiang Rai

11 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Vanmorgen weer een super ontbijt en dan op de fiets. Vandaag naar een olifanten bejaardenhuis. Het is een dik 20 km de bergen in, maar wel een hele mooie tocht, door rubberboomplantages, ananas plantage rietvelden en bossen. Onderweg komen we langs de gevangenis van Chiang Rai, als we net even verder een bakje koffie kopen blijkt dit opgezet voor reclassering van de gevangenen en worden we door ex bajes klanten heel fatsoenlijk aan een bakje koffie geholpen. De tocht wordt pittig, we komen bergvolkeren in klederdracht tegen. En dan verschijnen ook de eeste olifanten. Als we bijna bij het olifanten bejaardenhuis zijn houdt de weg op en is het een niet te fietsen gravelpad, we gaan dus maar terug. Aan de kant van de weg veel hopen olifanten poep, lijkt bijna wel een kruiwagen vol. We kopen bij een winkeltje nog een koek ze hebben geen brood en dan gaan we bergje op bergje af terug. Als we de bergen achter ons hebben is er een echte bakker hier eten we een broodje, we moeten nu nog 7km dan zijn we weer bij ons hotel. Aangekomen bij ons hotel eerst douchen, koffie en even luieren, dan is het tijd voor een spelletje kaart en een biertje, vanavond naar de avondmarkt voor een bord eten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Hein en Joukje:
    11 december 2022
    Prachtich, fietse lâns de oaljefanten👍🏻🫣
    Noch even lekker genietsje, ek fan de warmte😉
    Leafs fan Hein en Joukje
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    11 december 2022
    Wer wat oars as al dy tempels, alwer mooie foto's en in yndruk fan hoe oft jim dei der ut sjocht.