Chang Mai

25 november 2022 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen na het ontbijt een nieuw hotel uitzoeken in de oude stad we willen hier ook drie nachten blijven. We gaan om kwart voor elf op de fiets naar het andere hotel vragen of we een kamer voor drie nachten kunnen boeken dit kan. We hebben de fietstassen op de kamer gebracht nog een bakje koffie gedronken en dan gaan we op de fiets. We hebben op ons aller eerste reis hier ook een rondrit gemaakt en hebben hier bij een lepracolonie heel mooi houtsnijwerk gekocht, we willen hier graag weer even  heen. De route in de gps gezet het is maar 7km hier vandaan, als we aankomen mogen we er niet in vanwege corona. We zetten dan de terugweg maar in de gps als we daar mee bezig zijn fietst er een grote groep fietsers voorbij. We zetten de terugweg in gang en zo fietsen we op de groep in we vragen waar ze vandaan komen blijken het Belgen te zijn ze fietsen daar de tocht die wij jaren geleden ook hebben gefietst. We vragen of Ettienne nog de man van de organisatie is dit blijkt het geval te zijn. De groep gaat om eten ze vragen of wij ook willen we bedanken maar gaan wel voor een kopje koffie mee. We praten wat en dan blijkt dat de vrouw van Ettienne mee fietst we spreken even met haar dan vertellen we dat we ook eens met Ettienne hebben gefietst dan belt ze hem en hebben we het verleden even doorgenomen was best bijzonder. Na de koffie nemen we afscheid met wel een uitwisseling van telefoonnummers voor misschien overname van onze fietsen. Op de terugweg komen we bij twee tempels langs nog maar even foto's gemaakt. Terug bij het hotel maar even een broodje gegeten, later op de middag een wandeling door de oude binnen stad gemaakt. Een biertje gedronken op het terras ,dan gaan we op zoek naar wat eten weer een heerlijke maaltijd gescoord. S avonds nog een kaartje gelegd al met al weer een bijzondere dag.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Keimpe:
    25 november 2022
    Tsjonge jonge jonge, wat binne jim toch wer mooi fuort en wat fijn dot wy derfan olle dagen mei genietsje meie.