Van Rayong naar Tambon Phla

4 februari 2018 - Tambon Phla, Thailand

Vanmorgen niet te vroeg we hoeven niet ver maar dertig km dus eerst ontbijt er waren weer oliebollen dus naar de zeven eleven om een broodje. Na het ontbijt de tassen pakken en we kunnen de fietsen uit de stalling halen en weer klaar maken voor de reis. Als we dertien km hebben gefietst is het tijd voor koffie, daar is een man aan het werk die kon knap Engels. Hij had in de offshore gewerkt dus goed verdient maar zei die niet goed op gepast alles weg dan ben je 63 en je hebt niet veel meer. Hij vertelde dat er 5 miljoen thai zonder werk zitten deze mensen krijgen van het rijk op jaar basis dertig duizend Bath dit is omgerekend in euro's duizend euro per jaar. We vervolgen onze weg rijdend door de olie raffinaderij Ale vond dit zeer interessant de weg liep er dwars doorheen. Dan komen we uit bij zee hier zijn telkens inhammen we fietsen er in kijken wat voor accommodatie er is tot drie keer toe ergens in gefietst dan vinden we een resort. Dicht bij de zee dus vanmiddag voor het eerst aan het strand gelegen. De Thai zit ook op zondag lekker op het strand zij zijn aan het picknicken alles wordt dan ook op het strand klaar gemaakt.
Kwamen onderweg voor de tweede keer een Chinese tempel tegen, kleurrijk. En ook nog een benzinepomp, zonder electrische pompen werken deze ook prima!

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Ida Morssinkhof:
    4 februari 2018
    Heerlijke vakantie zo te lezen en zeker niet saai. Enjoy Ida
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    4 februari 2018
    leave minsken,

Wat in soad te sjen en te belibjen, grutte tempels en oare bouwwurken.
    Ale wurdt sa te sjen in dei âlder in knipperke dwaan midden op e dei !?
    Goed foar de lijn sokke moars iterij, oan de fytstassen te sjen nimme jim no wat mear mei ûnderweis seken.

oant moarn,

Jelkje