Dagje Phuket

9 februari 2024 - Phuket, Thailand

Vanmorgen niet heel vroeg maar rustig genoten van ons eigen ontbijtje om tien uur gaan we richting de oude stad. We willen wel even proeven van het Chinees Nieuwjaar, de eerste stop is een tempel. Het tempel terrein betreden dan de schoenen uit, dan schrikken we ons een hoedje in een gesloten ijzeren bak steken ze vuurwerk af. Van de schrik bekomen gaan we alles in ons op nemen wat een beelden en wat een mensen bijna iedereen is in het rood. We verlaten het tempel terrein en gaan richting oude stad het is gelukkig nog niet heel druk ,met de fiets aan de hand hier en daar een foto schieten. We komen nog een bruidspaar tegen die worden ook vast gelegd. We drinken nog wat en gaan dan terug naar ons hotel onderweg bij de winkel nog een broodje gekocht, en op de kamer een kopje  thee er bij hebben we het middagmaal ook weer gehad. Dan gaan we ons vermaken bij het zwembad,de gevoelstemperatuur is 41 graden , dus we laten ons afkoelen in het zwembad. Ale heeft om vijf uur een afspraak bij de kapper dus eerst nog een kaartje leggen. Na het kapper bezoek willen we een biertje drinken maar bijna al de tentjes bij het hotel zijn gesloten ivm Nieuwjaar, we gaan op de fiets en komen bij een groot restaurant hier drinken we eerst een biertje en dan eten we een hapje. Bij het hotel nog heerlijk buiten gezeten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje:
    9 februari 2024
    Skitterende foto’s wer!
    Dat bruidje liket net âlder as 14 jier🫣 jim ha hjoed de toerist wer úthong dus👍🏻😂😂
    Leafs fan ús beide😘😘
  2. 10 februari 2024
    Ale heeft toch niet zoveel haar?
    Houtduifen zijn daar ook wel zie ik.
  3. Douwe en Renie:
    12 februari 2024
    Wat een verschillende tempels, maar ook prachtige natuur en vergezichten. Op de foto's zien we jullie volop genieten!
    Nog veel plezier Ale en Jelkje.

Jouw reactie