van chau doch naar long xuyen

5 februari 2014 - Long Xuyen, Vietnam

Vanmorgen begonnen met een goed ontbijt aan de overkant van de straat noodelsoep ,tijd om de fiets te bepakken en dan begint de reis ,eerst met de pond naar de overkant ,een smalle straat met aan beide zijden woningen ( krotten) aan deze straat wonen verschillende groeperingen we zagen moskeën maar ook kerken je kon nu ook zien dat de vakantie over was er was veel bedrijvigheid onderweg vrouwen met de groentekar langs de deuren ook met vlees de boeren waren weer op het land aan het werk (veel vrouwen doen het werk ) scooters vol geladen met bananen en komkommers gingen naar de markt ,langs deze route waren veel steenovens de klei wordt per boot aangevoerd en handmatig van boord gehaald ,we hebben een stop gemaakt en gezien hoe ze de oven vulden met een lopende band worden de vormen naar boven getransporteerd wel worden ze hand matig op de band gelegd ,ook werd er touw gemaakt lange strengen worden uit gerold op een constructie en aan het eind staat een machine die een draai beweging in gang gezet en drie dunne touwtjes wordt weer een dik touw , de weg was niet volledig geasfalteerd dus moesten we wel veertien km over een zandweg vol met stenen fietsen en goed uitkijken ,een route prachtig door de natuur van Vietnam met uitzichten over de rijstvelden de mensen zijn zeer vriendelijk je bent een bezichtiging soms voelt het als maxima je wordt toe gezwaaid en begroet met hallo ,Hello , happy new year en dan zwaaien en wuiven we terug als we bijna bij long xuyen zijn moeten we ons weer inde drukte begeven dit is maar vijf km dan komen we bij het hotel en wacht ons een luxe kamer met bad kunnen we alle stof weer van ons afspoelen en straks een stekje zoeken voor een pan eten VR gr jogchem ,Henny ,ale ,Jelkje PS nog vergeten vandaag weer 65Km