van long xuyen naar Sa Dec

6 februari 2014 - tp. Sa Đéc, Vietnam

Vanmorgen om 7 uur op, zeer uitgebreid ontbijt in hotel en om half negen zaten we weer op de fiets.
Eerst een paar km door de drukke stad daarna nog een paar km door de drukke voorsteden, en daarna in een rustiger deel.
Vandaag 2 x met pondje over, 10 km over een eiland gefietst.
Was druk met fietsers op het eiland, allemaal school kinderen.
Op het eiland tijdens een stop zagen we 3 vrouwen een soort appels sorteren, deze waren net geplukt en nu sorteren en verpakken, Jelkje kreeg een paar appels en we hebben hun wat dropjes gegeven, wat een lol met elkaar.
Later stop gemaakt om foto te nemen, werden we opgemerkt en gewenkt om bij hun thuis te komen zitten, van hun hebben we heerlijk zelfgemaakt ijs gekregen, zelfgemaakt gebak, zelfgemaakt specialiteit van de TET, geweldig zeer gastvrij.
Aan het eind van de dag toch weer 65 km op de teller, laatste stukje was best warm.
Om 4uur bij hotel aangekomen, eerste hotel zag er goed uit maar had geen ontbijt, dit kon de tweede wel bieden, dus.
Later op de middag de fietsen laten ( ja echt doe je toch niet zelf ) poetsen .
Tijdens het poetsen heel gesprek met ander persoon in de wachtrij, we verstonden elkaar niet maar toch leuk.
Aan het eind afrekenen, de poetser vroeg 20.000 en betaalde netjes 20.000, kreeg echter 10.000 terug.
Het mannetje waar ik met had zitten praten waarschuwde hem dat hij ons niet af mocht zetten, 10.000. ( 0,35 euro) is de normale prijs.
Het is nu 6 uur dus borreltje en straks eten,

Gr en liefs Ale en Jelkje