Van Batu Pahat naar Pontian Kecil

16 februari 2017 - Pontian District, Maleisië

Deze morgen hadden we een ontbijt bij het hotel Ale had mie goreng en ik had toast. Als we de fietsen weer reisvaardig hebben is het half tien de route gaat naar Simpang Renggam, het eerste stuk in de stad is het druk, maar dan komen we buiten de stad en wordt het steeds drukker, en we moeten nog 50 km. We besluiten de route om te gooien en gaan via een rustige weg naar Portia Kecil, mooie plaats ligt aan de zee. We horen weer vogels zingen, zien weer apen in de boom, dat is mooi fietsen.
Als het tijd is voor een bakje koffie vragen ze of er een foto gemaakt mag worden de eigenaren zet ons op de foto foto als er afgerekend moet worden hoeven we de koffie weer niet te betalen.
Na 30 km hebben we roti gegeten, een soort pannekoek die hier wordt gegeten als ontbijt, is ook alleen smorgens verkrijgbaar en kost maar 20 eurocent, maar is heel lekker. De weg gaat door dorpjes de een wat mooier dan de ander, als de school uit komt moeten wij er om denken het is dan even heel druk veel grote kinderen zijn op de scooter andere kinderen worden opgehaald met de auto of gaan met de bus vaak staan er verkeers regelaars om het in goede banen te leiden. Als we bij 65 km zijn stoppen we om even iets te eten en te drinken we hebben nog 15 km gegaan. Als we aan komen bij het hotel boeken we deze voor twee nachtjes we zitten aan de zee. sAvonds als we om een biertje gaan komen we de Nederlandse fietsers ook weer tegen, we kunnen ook vertellen dat hij uit Boksum komt en Rinse Zijlstra heet, we hebben even weer een praatje gemaakt.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. H pilot:
    16 februari 2017
    was het heel lekker of niet zo ale heel veel gr mem
  2. Douwe en Renie:
    17 februari 2017
    Prachtige foto's! Geniet nog maar even, vooral van de zon! Gr Douwe en Renie.