Van Krabi Naar de pier van Thalana dan naar het eiland Koh yoi yai

28 januari 2024 - Tambon Ko Yao Yai, Thailand

Vanmorgen een ontbijt van ons zelf, dan de tassen inpakken en gaan we hebben een pittig tochtje voor de boeg . We gaan de eerste 10 km bij de snelweg langs het is gelukkig zondag dus niet heel druk. Dan kunnen we van de snelweg af maar beginnen met een pittige klim als we boven zijn eerst een slok water. In de verte zien we ook fietsers staan deze zijn op de racefiets en wachten op hun mede fietsers die de berg van de anderekant opkomen. Ze groeten allemaal en de duimen omhoog, wij kunnen na de klim naar beneden een heel eind. Dan komen we bij een snelweg in aanleg we kunnen een heel eind hier op fietsen dan moeten we door de midden berm een klein zijweggetje in. Dit is een prachtig stuk natuur waar we door heen fietsen er zitten nog wat kleine bergjes in maar die nemen we nog even. We komen het dorpje in en daar zijn twee pieren waar de veerboten aanleggen, bij de winkel op dit kruispunt vragen we even welke we moeten hebben de rechtse we fietsen een eindje door en daar is de pier. We zijn wat vroeg de boot gaat om één uur, we vermaken ons prima aapjes kijken en mensen kijken verveeld nooit. Half één mogen we op de boot de fietsen worden goed vast gezet en wij kunnen beneden een plekje zoeken. Dan komen de andere passagiers ook aan boord met hun bagage de een neemt bloemen mee de ander tassen met boodschappen, om één uur vertrekken we. We zitten op de long boat,  gaat niet supersnel maar we zitten wel als enige blanke tussen de Thai. Er zit ook een groep jeugd in witte gewaden, priester in opleiding? Wanneer een vrouw haar vest uittrekt en de blote schouders worden zichtbaar wordt er iets van gezegt en trekt ze snel haar vest weer aan.  De tocht duurt een uur dan zijn we op het eiland we moeten nog een 5 km fietsen dan komen we bij ons accommodatie. We hebben voor twee nachten een prachtig huisje op de berg met uitzicht op zee een daalders plakje.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    28 januari 2024
    It wie hjir hjoed ek in mooie dei mar jim winne it.
    Mooie tiid noch en oant moarn.
    Groetnis Jelkje en Hein
  2. Hein en Joukje:
    29 januari 2024
    Wat in daalders plakje sa op de foto’s te sjen!
  3. Wietske:
    30 januari 2024
    Volgens mij zijn daar aleen maar daalderse plekjes! Schitterend!