Dagje Koh Lanta

22 januari 2024 - Ko Lanta Yai, Thailand

Vanmorgen na het heerlijke ontbijt de tassen weer inpakken en dan de sleutel inleveren nog even met de gastvrouw op de foto. Nog een gesprekje met de Canadezen en dan gaan we naar de old town. Het begint met een kleine klim maar als we op de driesprong recht gaan is het snel schakelen anders kom je niet omhoog, dit is de weg door het binnenland en gaat weer op en dan weer neer maar we fietsen tussen veel groen door. Als we de andere kant van het eiland bereikt hebben moeten we nog 7 km tot het oude dorp. Bij een zeer net koffietentje een ice cappuccino gedronken en even kijken op de telefoon naar de accommodatie waar we willen slapen. De accommodatie die we hadden uitgezocht is vol dan fietsen we het stadje in en aan het eind vinden we een prachtige locatie aan zee. De kamer is nog niet schoongemaakt dus fietsen we terug het  stadje in om een mango crumble met cocos ijs te eten volgens de Canadezen een van de lekkerste crumbles. Dit klopt  was heerlijk. dan nog naar de winkel om wat boodschappen en dan terug naar ons kamer om twaalf uur zou die gereed zijn. Wat een uitzicht we zitten boven de zee als het hoog water is. We installeren ons en met dit plekje kun heel makkelijk relaxen, een bakje thee en een banaantje van de gastheer voor de energie komt dit helemaal goed. Om vier uur het stadje in voor een biertje en een kaartje leggen we zitten in een kroegje met de naam cowboy met goede muziek.  Om vijf uur komt er toch een stortbui (zie filmpje bovenin) uit de hemel vallen we zitten gelukkig droog en de barman krijgt het druk de weg staat blank, na drie kwartier kunnen we naar een restaurant, we hebben een uitgezocht met goede recensies voor vis. We moesten om in het restaurant te komen door de keuken en dan kom je aan zee te zitten ze hebben het nog druk om al het water weg te krijgen de vis was inderdaad heerlijk ,als we naar ons kamer lopen is de weg zo goed als droog.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje:
    22 januari 2024
    Wát in prachtich plakje by see! It is hopelyk net foar ien nacht. Soe skânde wêze!
  2. 22 januari 2024
    Klaverjassen?