Van Wadduwa naar Beruwala

11 januari 2020 - Beruwala, Sri Lanka

We zaten gisteren in een aluvera detox hotel, geen bier maar wel gemberwater. Dan maar even de stad in om een biertje, nergens te krijgen, was een feestdag en dan wordt er in geheel India geen alcohol verkocht.

Vanmorgen ontbijt in hotel, met thema detox, gisteravond lekker gegeten, maar het ontbijt viel erg tegen. Mango met komkommershake, geraspte kokosnoot, niks waar enige help in zat. Dus na 10 km fietsen zaten wij aan ons tweede ontbijtje. De eerste 10 km was langs de spoorlijn, een smal weggetje, soms onverhard maar grote delen verhard, wel heel mooi rustig. Toch onderweg weer dames gespot die langs de spoorlijn touw aan het spinnen waren deze wordt gebruikt voor de netten van de vissers. Na dit rustige weggetje gaan we over naar de hoofdweg, buiten de steden gaat dat prima, maar in de steden staat de markt aan de kant, allemaal winkels, tuktuk met klanten, iedereen stopt er zijn geen regels, dus chaos. Ongelooflijk opletten Jelkje moest twee maal ongelooflijk hard remmen. Maar alles is goed gekomen en we zitten in Beruwala. Hier blijven we twee nachten, we hebben kamer, keuken douche en een mooi plekje om buiten te zitten/liggen. Dus douchen en op het bedje lekker relaxen en een slaapje gedaan. Dan de buurt wat verkennen en de zee zoeken. Dit is weer een prachtig stekje met een mooie tuin even bijkomen. De dag afgesloten met een feestelijk maal van rijst met curry's.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    12 januari 2020
    leave minsken, hjir kinne jim wol twa dagen weze wat in daalders plakje. gjin bier dat moastten sy hjir op keningsdei dwaan , soe gans minder troep en gedonder jaan.
    Us buorren geane ek noch nei SriLanka mar dy halde fan lekker en in protte iten, soe dit wol goed komme ha Ha ?
    goede dagen en oant moarn.
  2. Henkie & marijke:
    13 januari 2020
    olwer hiel mooi
    wot in genietsjen
  3. Douwe en Renie:
    14 januari 2020
    Hoi Ale en Jelkje,
    Geen bier in India?, geen probleem, jullie zitten toch in Srilanka?
    gr. Douwe en Renie.