Verhuizen in Phuket

6 februari 2024 - Rawai, Thailand

Na het ontbijt de tassen pakken en dan gaan we naar het westen, dit is het aller drukste stuk van Phuket, het zit hier vol met Chinesen en ongelooflijk veel Russen, die zullen het wel niet eens zijn met Poetin. In het begin van de fietstocht komen we een fanfare tegen, geld inzamelen voor het komend oud/nieuwjaarsfeest. Het was moeilijk om een kamer te bemachtigen we hebben na wel 4 keer gevraagd te hebben bij verschillende hotels een kamer gekregen zonder airco boven een restaurant. Als we onze bagage kwijt zijn gaan we naar een tempel, hier komen bussen vol toeristen en wij op de fiets. Na het bezoek aan de tempel fietsen we nog wat rond met ook uitzien of we nog een hotel voor de volgende nachten kunnen vinden. Als we een hotel zien in een woonwijk en naar de deur gaan komt er een man aanlopen met de hond,hij zegt dit is gesloten, maar jullie kunnen wel naar paradiso hotel . We gaan eerst naar de zee en eten daar een broodje, we raken in gesprek met een Zuid Koreaan die graag op een zeilboot de wereld over wil varen. Toen hij wist of wij uit Nederlander kwamen vroeg hij of we het meisje  Dekker ook konden want zij was al zeilend de wereld over gereist en dat wilde hij ook. We gaan op de terug weg bij paradiso hotel langs er  zit een oudere mevrouw ze kan geen Engels maar wel bellen, helaas kan ze de eigenaar niet te pakken krijgen we zeggen komen straks nog wel een keer langs het is niet ver van onze slaapplek voor vannacht. Als we ons hebben gedoucht en beneden in het restaurant een biertje hebben gaan we ook een spelletje kaart spelen. Dan gaan we nog een keer naar paradiso hotel de mevrouw is er nog zit te slapen op de stoel ,ze gaat weer bellen en krijgt nu wel de eigenaar aan de lijn we krijgen de telefoon in handen gedrukt ik vraag of hij een kamer voor drie nachten heeft nee maar wel een nacht we boeken gelijk. Hebben we toch weer voor een nacht een plekje, naar de zee fietsend mogen we ook de pier op het is al lekker aan het afkoelen. We vinden een restaurant waar we een heerlijke maaltijd nuttigen ,terug bij ons onderkomen gaan we in het restaurant nog wat drinken.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. 6 februari 2024
    Het is ook allemaal goud wat er blinkt.
    Mooi zo'n oude tempel bij de poel Ale.
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    6 februari 2024
    Rijke russen zeker die vrijstelling van vechten hebben, wie weet. Jim heit sei altyd andermans briefen zijn duister te lezen. Litte wy it der mar op hâlde.
    Mooie foto's, wer hiel oare dingen.

Jouw reactie