Van Pattaya naar Sattahip

28 januari 2016 - Tambon Sattahip, Thailand

Vanmorgen om 8 uur op de fiets, zal een warme dag worden, we hebben een rustdag gehad, dus we zitten al snel op 24 km per uur.
Vanuit Pattaya begon het al, de hele reis heuvelachtig, dan weer een km klimmen en ons dan weer een km laten rollen, maar zoals de hele week al de wind mee.
Doordat we vroeg op de fiets zaten was de temperatuur lekker, ook voor de honden, die liggen overdag op apegapen, maar willen om 8 uur jou nog best wat aandacht geven.
Even hard schreeuwen, een gooi beweging maken en we hebben de strijd weer gewonnen.Als we 15 km ver zijn is er tijd voor koffie ,we hebben weer een heerlijke coldcappacino gedronken .Dan vervolgen we onze route en bij 25 km stuiten we op een file we gaan er slingerend tussen door tot we bij de stoplichten komen .Hier staan vele agenten het verkeer te hinderen de andere rijbaan is helemaal leeg ,na een tijdje komen er zwaailichten aan wel vier politie auto's voorop dan wat geblindeerde busjes en dan een Mercedes met vlaggen (was een hoog iemand?),dan weer busjes en de rij werd gesloten door politiewagen . Als ze voorbij zijn mogen we onze weg weer vervolgen .Het wordt ook warmer en warmer bij 44 km houden we het voor gezien , we hebben weer een mooi resort gevonden (heel nieuw ) met een prachtig huisje .We lopen de straat op en kunnen dan weer lekker eten uitzoeken bij de verschillende kraampjes .En de annanas is zo lekker en kost maar 50 cent . En als je een eigen huisje hebt kun je savonds een kaartje leggen buiten voor de deur en een biertje drinken heeft dit is vakantie.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje