van Kamphaeng Phet naar onbekend

17 februari 2015 - Tambon Wang Khaem, Thailand

Vanmorgen om 8uur door de rook van de bbqs hebben we de stad verlaten.Ja smorgens voor 8 uur staan de eerste bbq met kippetjes alweer te roken en dan staan ze aan tot savonds laat.
Er rijden ons vanmorgen veel vrachtwagens voorbij met riet?
Op een gegeven moment zien we in de verte rookpluimen en stoom.
Dichterbij gekomen is het een grote fabriek en er staan wel 300 vrachtauto's met riet te wachten.
Nieuwsgierig gevraagd wat dit was, natuurlijk dit was de suiker campagne.
Later zagen we dat ze het riet eerst afbranden( het loof) en daarna worden de stammen gemaaid en op de vrachtwagen geladen.
We kwamen vanmiddag dr Wee tegen, hij gaf net een TV interview over zijn grote zonnebloemen, toen wij langskwamen hebben ze gelijk Jelkje ook geïnterviewd, dus vanavond afstemmen op thailand7.
Ook hebben we vandaag even wat plaatsnaamborden op de foto gezet, leuk om even te zien.
De route vandaag ging langs de rivier op de kaart, in werkelijkheid zat er 100mtr tussen dus we hebben hem bijna niet gezien.
Wel weer veel rijstvelden maar nu ook veel riet.
We zitten nu in een resort 80km onder Nakon Sawan.
We komen meer naar het zuiden en de temperatuur loopt op, net alsof we dagelijks kunnen voelen dat het warmer wordt.
Vandaag zijn we dan ook eerder gestopt, en morgen maar weer iets vroeger starten.
O ja pake zit achterin de auto achter de naaimachine met een stuk muziek aan, en Beppe schild voor ons een ananas.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    17 februari 2015
    Niet het land van de rijzende zon maar van de rijzende(en reizende) ster. Direct maar groot beginnen! Als het nu ook maar iets opgeleverd heeft, dan is de reis minder duur. Maar wat maakt het ook uit, als je maar geniet!