van Hoi an naar Tam ky

17 februari 2014

De wekker op half zeven, zeven uur ontbijt en half acht vertrekken Douwe en Renie met de bus, kunnen wij ook mooi vroeg vertrekken.
Eerst nog even met z'n allen een ontbijt, daarna weer afscheid nemen van reisgenoten, hebben toch weer een paar mooie dagen gehad.
Half acht op de fiets, GPS gaf route aan via pondje, was inderdaad aanlegplaats voor pondje maar na 15 min nog niks maar een andere route genomen, ook weer met pondje, deze werd helemaal volgestouwd, er kon geen kip meer bij, er stonden scouters op, hier gingen zelfs mensen op zitten, maar binnen 5 minuten veilig aan de overkant.
Dan begint de tocht, eerst over mooie smalle paadjes door de rijstvelden, later onverhard, langs veel viskwekerijen aan zee en later ook in het binnenland.
Laatste 10 km langs zeer drukke weg, en dan gaan de Vietnamezen allemaal claxonneren iedereen is daar immuun voor, behalve wij, iedere keer weer schrikken en het gaat nergens over, eerst 10x claxonneren voor je eventueel gaat remmen.
Half vier vrij snel een hotel gevonden, wel weer eentje zonder ontbijt maar dat vinden we morgen wel.
Vandaag toch weer 80 km gefietst.

Gr en liefs
Ale en Jelkje

1. Henny:
    17 februari 2014
    Weer mooi wat kilometers gemaakt en een prachtige tocht zo te zien op de foto's. Was vast gezellig jullie vrienden te ontmoeten en hun verhalen te horen, een mooie onderbreking. Wij zitten ondertussen alweer aardig in het ritme, alhoewel ' s avonds al vroeg vrij duf. Liefs vanuit Veenwouden,
    ps. vanmorgen had het gevroren.
  2. H pilot:
    17 februari 2014
    wat mooi dat d en r daar waren gezellig
    waren jullie niet direct alleen
    hier alles goed nog veel plezier
    groetjes beppe hettie