eerste fietsdag

26 januari 2014 - tp. Mỹ Tho, Vietnam

Vanmorgen om half acht wekker gezet, acht uur ontbijten en dan zo snel mogelijk op de fiets.
Alle bagage erop en vertrekken in de drukte, in saigon rijden 3 miljoen brommers, maar we hebben wel het idee dat we ze allemaal hebben gezien.
Het verkeer gaat niet snel, maar is een chaos, er zijn weinig regels, bijna geen handhaving maar gaat toch nog redelijk goed.
Als je ervoor staat lijkt het bijna onmogelijk om ertussen te fietsen, maar je gáat gewoon mee met de flow.
Tot 2,5 km roept Jochem LEKKE BAND!!
Nou die plakken we snel ff en dan kunnen we weer verder, nou die plakken we snel ff en dan kunnen ww weer verder, moraal na 2x plakken met band naar fietsenmaker en die heeft het probleem opgelost.
Vandaag 82 km in de warmte gefietst. Meest over grote wegen een enkele keer op onverharde paden, en 1x met pondje over.
Middags om 5uur in hotel, even douchen daarna eten, een borreltje em het is nu 10 over negen, bedtijd.
We zijn in My Tho een plaats van 125000 inwoners en allemaal druk met tet het chinese nieuwjaar op 31 januari.

Gr en liefs
Ale en Jelkje
Jogchem en Henny (VORIGE KEER VERKEERD GESCHREVEN)