Dagje Langkawi

6 februari 2017 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen wekker op half acht, ontbijt op kamer en we worden vandaag opgehaald met een busje voor een bezoek aan de mangrovebossen.
Eerst een half uur met het busje het eiland over, dan aan de noordoost zijde aangekomen ook een heel mooi gebied.
We komen met 19 personen in een boot, allemaal verschillende nationaliteiten.
We varen oa langs een opname locatie van expeditie Robinson.
Maar eerst gaan we naar een fish farm, hier zien we hoe de vissen gevoerd worden, en mogen we ze zelf uit de hand voederen.
Spectaculair om te zien hoe een 100 kg zware rog uit het water komt om een visje uit de hand te eten.
Dan gaan we naar de apen, ze springen in het water en komen naar de boot zwemmen, natuurlijk om voedsel, we mogen ze dan niet voeren, ze krijgen alleen een sinaasappel zodat ze even bij de boot komen.
Dan naar de adelaars, dit is een plek waar de mangrovebossen aan de bergen grenzen, dus een plek voor voedsel en een broedplaats.
Prachtige beesten om te zien en komen ook vrij dichtbij.
Door het ondiepe water brengt de schroef van de boot wel wat eten naar de oppervlakte, en dat weten de adelaars.
Dan gaan we door de mangrovebossen, een vrij smal water tussen de boomwortels, hier zien we apen, een slang, een varaan, hele mooie vogels en krabben in verschillende kleuren blauw groen rood .Dan gaan we nog naar de vleermuizen grot hier zijn ook weer apen deze aapjes zitten rustig op het hek als je er tegenaan leunt komen ze zeer dichtbij. Dan vervolgen we onze trip en gaan nog over de zee met een hoge snelheid dit is super aan de ene kant ligt Maleisië en aan de andere kant ligt Thailand .We eindigen onze tour met een gezamenlijke maaltijd dan gaan we allemaal naar onze taxi en is deze fijne boottocht ten einde. Thuis gekomen lekker douchen en dan een bakje koffie.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    6 februari 2017
    Wat had ik graag meegewild. Super. Liever dan op die hoge zwevende brug.
  2. Tineke:
    6 februari 2017
    Wat een belevenis! En schitterende foto's.
  3. Ida Morssinkhof:
    6 februari 2017
    Waaauw wat een fantastische dag. Die had ik ook graag mee willen maken.
    Wat zien jullie deze reis veel.
  4. Jelle en Gea:
    6 februari 2017
    Woh, ziet er geweldig uit ! Blijf volop genieten daar dan blijven wij genieten van jullie reisverhalen !