Van Than Pho naar Hoa Da.

16 januari 2019 - Hòa Da, Vietnam

Vanmorgen geen yoghurts maar een banaan en dan gaan we. De eerste meters gaan naar beneden maar dan gaat het de andere kant op klimmen en nog eens klimmen. Wel een hele mooie tocht over een prachtige breede tweebaansweg. De duinen hebben we in verschillende kleuren donkerrood maar ook geel zand. We hebben niet veel eetgelegenheden aan deze weg maar wel genoeg te drinken als we op 20 km zijn kunnen we een klein weggetje in dit leid ons door een vredig dorpje veel mensen hebben hier als thuis werk het doppen van 🥜 pinda's. Als we een foto maken wil de oude meneer ons pinda's verkopen maar zijn vrouw wil nergens van weten schept een zak vol en overhandigd die ons meenemen gebaard ze. Als we het dorpje weer uit fietsen stoppen we weer op de top van de grote weg en eten een broodje deze hebben we ook in het dorpje gekocht. Dan eindelijk de laatste klim voor we bij de stad zijn en dan gaan we hebben zoveel tegen wind je gaat niet op topsnelheid naar beneden. Aangekomen in het stadje zoeken naar een slaapplek dit stadje is in tween  verdeeld eerst in het verste gedeelte zoeken na dat we niks hebben gevonden terug naar het eerste stuk van het stadje daar zijn twee hotels de eerste is vol in de tweede is nog een kamer. We zitten hier midden tussen de lokale bevolking ze vinden het allemaal prachtig de kinderen spreken ons voorzichtig aan in het Engels. Ze kunnen niet heel veel woorden maar vragen hoe het met je is en vragen naar je naam. Als wij hun wat vragen krijg je niet veel respons. De kinderen gaan twee keer naar school smorgens vroeg om 7.00 tot 11.00 en smiddags gaan ze weer.Ze dragen allemaal een schooluniform. Als we voor ons avond eten nog even langs de zee wandelen komen we in de volksbuurt terecht . Dit is wel mooi om te zien kinderen spelen met elkaar de mensen zitten bij elkaar ze doen spelletjes op straat een levendige boel. Als we weer bij onze straat zijn kijken we uit wat er te eten is. We vinden een eettentje waar ze eieren bakken met taugé erin, dit bestellen we en krijgen we er een soepje bij en groente. De groente moet je met stokjes dippen in de soep en zo doe je het ei ook, heerlijk. Vannacht geen bewaker bij de poort dus de fietsen staan op de kamer.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    17 januari 2019
    wat in mooi lânskip en ek it iten liket goed !!!!
    groetnis,