Laatste fietsdag Chiang Rai

13 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Na een heerlijk ontbijt de fietskleren aan de route uit zetten en daar gaan we. Eerst rijden we door het centrum van Chang Rai dan komen we bij de markt langs en zo zijn we bij de rivier. We zien een mooie brug natuurlijk willen we weten of daar wat is nou een heel groot luxe hotel. We mogen het terrein wel op dus daar wandelen we door de hoteltuin hier zien we een paar prachtige vogels. We maken nog wat mooie foto's. Ook komen we net voor de brug nog een huis tegen waar de hanen voor de hanegevechten al weer klaar staan ook is nog één haan in de molen aan het trainen. Dan gaan we verder op de route we gaan de brug over en komen dan op een stil weggetje langs de bergen. We komen nog wat tempels tegen ook een grottempel de weg slingert door het natuurschoon van hier. Aan het eind komen we uit op een grote snelweg deze moeten we op om naar de overkant te komen via de brug. Gelijk over de brug naar beneden komen we weer op kleine slinger weggetjes we hadden al gezien op googlemaps dat hier in de buurt de beste patisserie van de streek was. En inderdaad vonden we die we hebben alle twee wat lekkers besteld en een koffie, heerlijk gesmuld, door fietsend komen we bij een park in aanleg. We komen nog een tempel op een bergje tegen deze klimmen we nog op weer een mooie tempel maar ook even een oude monnik op de foto gezet. Terug fietsend zien we nog een ijs fabriekje, als we stoppen dan geeft de eigenaar ons even uitleg, we mogen even in de tonnen met gereed staande producten kijken, vol trots laat hij alle vier soorten ijs even zien, bruin, wit, rose en groen. Hoofdbestandeel van het ijs is cocosmelk. De tomtom brengt ons via kleine straatjes terug bij het hotel. Aan het eind van de dag de fietsen weer afgeleverd bij de fietsmaker, hier waren we gistermiddag al even langs geweest en het eens geworden over de prijs. Dan wandelen we door het centrum terug onderweg nog een biertje en lekker eten gescoord.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    13 december 2022
    Hoi, wat in ferskil mei hjir jim mooi bron yn e koarte broek en ik bin op reis mei myn Kryststâllen. Mooi ferhaal, makke by de Forelpoel. Groetnis Jelkje en Hein