Dagje Mirissa

18 januari 2020 - Mirissa, Sri Lanka

Bij het ontbijt vanmorgen kwamen de apen de prullenbak door zoeken of er nog iets te eten was dat was er dus wij aan het ontbijt en de apen aan het ontbijt. Als we een uurtje later nog bij het zwembad zitten komen de apen terug dan krijgen ze bananen. Wij gaan dan na het foto moment naar het strand. Er ligt een klein eiland waar we eerst heen gaan. Om er te komen moeten we eerst door het water, dan over de rotsen en dan over een smalle doorgang van bamboe als ondersteuning. Ook maken er mooie foto's en dan gaan we zwemmen in extra hoge golven. We vermaken ons hier een tijdje tot het etenstijd is. Terug bij ons hotel een bakje koffie en een broodje, komt de eigenaar van het hotel bij ons dat er is een probleempje ze is overboekt terwijl we gister hadden aangegeven één of twee nachten te blijven. Vooraf hadden we eerst maar voor één nacht betaald. Of wij wel ergens anders heen kunnen. Het is inmiddels twee uur dus de tassen in pakken op de fiets zetten en in de volgende straat vragen of er een kamer is. We hebben geluk nog een kamer vrij dus binnen een kwartier zit je weer ergens anders. We hebben geen zwembad maar wel een koelkast 😃 Dan is het tijd om te tsjillen, om half vijf gaan we om een drankje. In een achteraf straatje vinden we een tentje waar we een drankje doen en een hapje eten was wel een heel druk bezocht tentje maar het eten was ook zeer lekker. Dan gaan we weer naar zee om de laatste zon nog op de foto te krijgen dit lukt ons ook,nog even wandelen langs het strand dan nog een biertje en is deze dag ook al weer voorbij.