Dagje Kandy en terug naar Hendale

12 februari 2020 - Hendala, Sri Lanka

Vanmorgen begonnen met simpel ontbijt we hebben gezelschap van Brigitte zij logeerde ook in dit hotel gisteravond hebben we ook met elkaar gegeten wat erg gezellig was. Als we om kwart over negen worden opgehaald door onze reisleider is het tijd om afscheid te nemen.  We beginnen met de tour van de dag de eerste stop op de vroege morgen is naar de massage, dat begon prima, wij zijn al enkele weken in Sri Lanka dus weten de prijzen wel. 1/3 van de prijs af en akkoord (waarschijnlijk de provisie van onze reisleider) Maar wel een heerlijke massage gehad op een plek met een heel mooi uitzicht op de rivier en de bergen. Daarna naar de thee fabriek, de theeplantages zijn hier in 1880 opgezet door een Schot, en is uitgebouwd tot een wereldleider in thee. We hebben de oude fabriek bekeken met machines van 1885 tot 1888. Een heel proces van drogen fermenteren en malen. Daarna worden we natuurlijk naar de thee winkel gebracht om deze geweldige thee mee te nemen naar Nederland. We kopen heerlijke gember thee voor thuis. Dan gaan we nog naar de dam voor de waterkrachtcentrale. We kunnen op de terugweg heerlijk genieten van de bergen en al het groen om ons heen. Als we bij ons hotel aan komen laat Ale de eigenaar zien dat er wat mis is met de meterkast aangezien dit bij de kast van de energieleverancier is moeten die komen. Een kwartier later zijn ze er al dan wordt de hoofdzekering vervangen er was een draad die niet goed contact maakte. De eigenaar was Ale heel dankbaar er had inderdaad wel schade kunnen ontstaan. Als alles klaar is wil de eigenaar die woont twee km verderop naar zijn eigen huis gaan nu hebben we een heel hotel voor ons zelf. Vannacht is er verder niemand.