Dagje Kalutara

7 februari 2020 - Kalutara, Sri Lanka

Geweldig ontbijt vanmorgen Ale Srilankees ontbijt Jelkje gewoon ontbijt. Dan de fietskleding aan en gaan we het binnenland weer in de eerste 6 km is het nog druk met verkeer. Dan slaan we een graffelweg omhoog in en rijden door de prachtige natuur van Srilanka. We kunnen deze graffelweg een heel eind volgen we komen over de enigste highway die Skrilanka heeft heen. We fietsen door de rubberplantages en rijstvelden.  Dan slingert onze route door kleine dorpjes. Een gewoonte hier voor rouwadvertentie om deze langs de kant van de weg op lantaarnpalen te plakken. De rijst wordt  binnen gehaald zelfs de vrouwen sjouwen met de zakken op hun hoofd de rijst van het land. Als we langs een school fietsen roepen de kinderen aan ons we vragen of we een foto mogen maken dat mag ,dan staan de leraren en leraressen ook al bij het hek, van waar komen jullie vandaan hoe lang blijven jullie hier heb je ons fbook account, maak ons vrienden. We beantwoorden alle vragen de kinderen staan allemaal om ons heen ze pakken de fiets even vast ze voelen even aan ons en als we zeggen we gaan door roepen ze in koor good bye. De school staat ook midden in de rimboe we komen over weggetje waar veel gaten en kuilen zijn we komen door hele kleine laantjes waar van je denkt we zitten niet meer op de route maar alles kun je hier verwachten. Voor de electriciens onder ons, de straatverlichting werkt soms op handbediening. Onderweg denken we wel eens dat dit komt niet goed maar het komt elke keer weer goed. En het onderweg ook weer een bruidspaar gespot dus weer heel wat gezien en beleefd . Dan terug bij ons hotel een heerlijke duik in het zwembad genomen en verder heerlijk gerelaxt. Vanavond weer heerlijk gegeten ze weten hier wel wat lekker is.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Coba Wouda:
    7 februari 2020
    Wat een prachtige natuur en leuke ontmoetingen, geweldig!!