Dagje Beruwala

5 februari 2020 - Beruwala, Sri Lanka

Vanmorgen weer een zeer luxe ontbijt van Isabelle. Dan ons klaar maken we gaan op de fiets naar de briefgarden. Het is niet heel ver, maar een mooi tochtje, wel zo nu en dan een klimmetje maar dan heb je ook weer een afdaling. Aan gekomen moeten we een greffelpad op en dan komen we door een prachtige boog van bomen. Aan gebeld dan komt er iemand ons een kaartje verkopen en kunnen we naar binnen. Smalle paadjes met hoogtes en laagtes er in, alles van uit het huis te zien. Het huis is het middelpunt daarom heen heb je terrassen met prachtige bomen, struiken en bloemen, en hele mooie uitzichten. Als we de tuin hebben bekeken mogen we nu het huis bekijken, het huis is van 1920 en het is 20 hectare groot. Om het huis en tuin is een grote rubber plantage. De eigenaar was de heer Brouwer een Nederlander planter architect, kunstenaar. Hij leeft niet meer maar heeft het huis en de tuin in een fonds gestopt om als museumpark tentoon te stellen. In het huis zijn nog schilderijen en andere kunstwerken te zien. Als we alles hebben bekeken gaan we weer op onze fietsen en nemen een andere route terug. Het is hier heel warm we verliezen zoveel vocht dat drink je er onder het fietsen niet bij dus terug snel een pot thee zetten en water drinken. Dan een heerlijke douche en relaxen en een kaartje leggen. Vanavond aan het strand gegeten we voelden daar al een paar druppels vallen na het eten snel naar huis we zitten nu onder de overkapping en het regende behoorlijk en het koelt ook lekker af.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Lieneke:
    5 februari 2020
    prachtige bloemen!
  2. Ida Morssinkhof:
    5 februari 2020
    Wat genieten jullie zo te lezen en te zien.
    Ga lekker door jullie 2tjes. groetjes Ida
  3. Douwe en Renie:
    6 februari 2020
    En weer genieten we mee van al jullie avonturen en prachtige foto's!
    Prachtige landschappen en natuur. Genieten voor jullie en voor ons!
  4. Jelkje Kloosterman Pilot:
    6 februari 2020
    ien wurdt : geweldich
  5. Hein en Joukje:
    8 februari 2020
    Wát schitterend! Veel indrukken voor jullie om te verwerken🤗🤗mooie foto’s steeds!