Van Ninh Binh naar Thai Binh

2 februari 2019 - Thái Bình, Vietnam

Vanmorgen ontbijt in hotel en op de fiets, vandaag op naar Nam Dinh,  ongeveer 30 km. Eenmaal op de fiets gaat het wel lekker, deels wind mee, en vlak, dus we zijn zomaar in Nam Dinh. Dan kunnen we ook nog wel doorfietsen naar Thai Binh, in totaal 54 km maar daar zijn we om 2 uur aangekomen. Was een mooie fietsdag, hier is veel houtindustrie, we zien veel dikke boomstammen in loodsen opgeslagen, maar ook veel meubelmakers en houtbewerkers. Dan staan er op de route natuurlijk ook veel meubelzaken. Onderweg komen we langs vishandel, allemaal visjes in plastic zakjes aan een rek achter op de brommer, eentje heeft zelfs een zuurstoffles mee op de brommer. Dan zien we voor het eerst dat hier aardappelen worden verkocht, aan de kant van de weg, vers van het land. We hebben hier wel eens een patatje gehad, maar wisten niet dat ze dit zelf verbouwen.  Dan aangekomen in hotel douchen en om een hapje eten. Het hapje eten is best wel even zoeken, uiteindelijk beide een broodje dan zien we vanavond wel weer. Na ons broodje wandelen we terug naar ons hotel als we bij een visvijver komen staan er allemaal bankjes omheen daar gaan we even zitten. Er zijn vissers en om de vijver zijn mensen aan het wandelen en hardlopen ook wij genieten nog even van de zon. Als we bij ons hotel komen eerst even socialiseren en om half zes gaan we op zoek naar een biertje, dan een paar potjes kaarten en zeven uur weer opzoek naar een eettentje. Als we wat hebben gevonden eten besteld en wat drinken, als we het eten op hebben nog geen drinken als we er om vragen komt er net iemand van boven met vier glazen vol maar geen biertje voor Ale. De glazen worden neer gezet om uit te delen komt hij eerst bij onze tafel komt er een glas en een biertje uit de zak van zijn schort maar geen drinken voor mij, nou he dan neem ik wel een slok bier. Na het eten terug naar ons hotel nog wel bij de winkel langs om een paar yoghurts voor morgen ochtend er is geen ontbijt morgen vroeg.

Weer een fijne dag groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    2 februari 2019
    Leave minsken,

ik rin wat achter mar haw alles no wer sjoen. Dat rokje wie fan nei de sûndefal tinkt my de lengte is noch net folle feroare. wat binne wy stumpers wat it ferfoer fan de dingen oangiet, ik seach my al by jim del fytsen mei twa grutte blommen. te kiekes en te kakkes ut Feanwâlden wiene ek fan dy bepakte en besakte froulje. noch goede dagen ta winske en prachtige foto,s

groetnis ut Grunnen