Van Mui Ne naar Thanh Pho

15 januari 2019 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

Van morgen ontbijt van hotel, rustig aan om tien uur zaten we op de fiets. Onderweg komen we langs de rode zandduinen. We zullen maar een klein stukje fietsen, voor zover we kunnen zien is op 15 km nog een hotel of we moeten 65 km fietsen. We waren vrij snel bij het hotel, maar het aanzicht viel tegen, zag er slecht onderhouden uit. Dus toch maar de gok genomen en doorgefietst hopende dat niet alle hotels op booking en Google staan. 65 km fietsen valt hier tegen met bergje op bergje neer, de wind valt vandaag mee. Bij het eerste plaatsje aangekomen worden we meteen verrast met het bord guesthouse, goed gegokt dus. Nog even het plaatsje doorgefietst maar dit lijkt wel de beste keuze. Om 14.00 zijn we dus op ons honk. Douchen en een hapje eten, voor het hapje eten is niet veel keuze. Jelkje rijst met groenten en Ale rijst met groenten en een paar brokjes varkensvlees. Maar dat heb je in een dorpje je moet genoegen nemen met wat er is (goed voor de lijn). Als we weer bij ons geusthouse zijn komt Ale tot rust in de hangmat. Vanavond bij de buren een biertje gedronken en een kaartje gelegd. Vanavond in het dorpje gekeken of er nu ook iets te eten is bij een tentje gevraagd maar dit zagen we niet zitten ( oogde niet hygiënisch) dan nog maar eens naar het  tentje als vanmiddag en nog maar eens hetzelfde gegeten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    15 januari 2019
    mooie plaatsjes en it liket goed wat de lijn oan giet dy gers hipper is net yn e panne kaam seker, Klaas soe wol sizze ; elts bistje hat syn fet. kaarte jim om jild as foar tiidferdriuw.