Laatste dag Phuket

14 februari 2024 - Phuket, Thailand

Vanmorgen een heerlijk ontbijt van het hotel lopend buffet. Vandaag willen we een wandeling maken, als we even zoeken op de toeristische site vinden we een bezichtiging van het oudste huis in de oude stad. De wandeling is al een feestje we komen weer zoveel dingen tegen zie foto's. Als we nog een tempel tegen komen gaan we er toch weer even binnen. Iets verderop in de straat staat de woning die we willen bezoeken het laantje erheen is al bijzonder aan beide zijden bamboe dus geen zon die daar door komt. We betreden het huis en krijgen een beschrijving mee, het huis is gebouwd onder architectuur van de Portugezen dit werd de Chino-Portuguesestyle genoemd De eigenaar is van Chineze afkomst en de zevende zoon van Mr Tan Niaw Yee hij is vanuit China aan gesteld als gouverneur van Phuket ook heeft hij de tin mijnen een poos bestuurt. Het huis wordt nu nog bewoond door een nazaat van deze vader en zoon. In het huis zijn veel Chineze meubels en kleingoed tentoongesteld maar ook de Europese goederen zijn veel vertegenwoordigd er hangt zelfs een Friese klok met een friespaard erop. Voor die tijd was het een groot huis met zes grote  kamers beneden en nog een boven dat was niet voor bezichtiging toegankelijk. Als we het huis hebben gezien gaan we in het oude centrum nog wat drinken, we zitten op een drukke hoek en heel veel mensen komen langs dus vervelen doe je niet. Als we nog even hebben rondgescharreld is het tijd om terug te gaan. De supermarkt wordt nog bezocht voor een broodje en een toetje hebben we het middagmaal weer bij elkaar gesprokkeld. Vanmiddag gaan we naar het zwembad op het dak. Na het zwemmen douchen en ons klaar maken om uit te gaan voor een potje kaarten en een biertje. Bij een eethuisje vragen we of we mogen kaarten dit mag maar geen bier als we weg gaan zegt ze we go to the store en we bey a bier. Zo gezegd zo gedaan we kunnen hier een kaartje leggen, we eten hier niet, ze hebben geen vegetarisch dus gaan we ergens anders eten . Dan nog naar de winkel om de andere boodschappen en dan naar het hotel vanavond vroeg naar bed morgen vroeg uit de veren en dan naar huis.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Barbera:
    14 februari 2024
    Genoten van de verhalen en foto’s.
    Goede vlucht naar huis!
  2. Henny:
    14 februari 2024
    Was heel gezellig zo met jullie mee te reizen. Volgens mij hebben jullie weer een prachtige vakantie gehad! Veel gezien, weer anders dan de vorige keren, wel opnieuw veel tempels!
    Alvast een hele goeie terugreis gewenst en tot ziens.
  3. Hein en Joukje:
    It hús wachtet op jim😉
    Goeie reis😘😘
    Leafs fan ús beide
  4. Binnie😃:
    14 februari 2024
    It wie wer prachtig.mar een goeie reis nei hus en tot gau
  5. Japke:
    14 februari 2024
    Ik heb genoten, wat hebben jullie veel gezien.
    Ik wens jullie een hele goede en veilige terugreis.
  6. Jelkje Kloosterman Pilot:
    15 februari 2024
    Wolkom thús en oant sjen
  7. Eddy en Alie Prins:
    15 februari 2024
    Bedankt voor jullie verhalen en foto's en welkom thuis.
  8. Jelle en Gea:
    15 februari 2024
    Wer moaie ferhalen Ale en Jelkje! Goeie reis werom!

Jouw reactie