Laatste dag Chiang Rai

14 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

De laatste dagen zijn we bijzonder onder de indruk gekomen van het mooie Chiang Rai. Een stad omringd door prachtige bergen. Weer, constant 28-32 graden. Windkracht 1 of 2. Neerslag 0. Aantal inwoners ongeveer 70.000. Chiang Rai is tevens de provincie met 1,2 miljoen inwoners. We schatten dat het aantal tempels in de stad Chiang Rai meer dan 50 is, waar we ook komen, fietsen, lopen overal staat wel een tempel. Vandaag op stap zonder fiets, wel even onwennig, op de fiets hebben we toch bijna 900 km afgelegd. Dit zonder enig probleem en geen lekke banden, top dus. Wel dagen gehad dat het fietsen pittig was, niet door de temperatuur maar door de bergen. Het was vandaag een wandeldag eerst bij de kapper langs Ale is nog even geschoren. Wil netjes naar huis op Google maps hadden we nog een grote ronde cirkel gezien we zijn er naar toe gewandeld en ja weer een tempel op hoogte dus een klimmetje maken maar dan heb je ook wat. De dames die daar omscharrelen deden de deur voor ons open konden we even binnen kijken,we kregen nog een flesje water mee. Door de straten wandelend nog een tempel gevonden hier waren veel mensen we hadden al foto's gemaakt toen we een lijkkist ontwaarden er was dus een seremonie voor een overledene. Al lopend zijn we terug bij ons hotel tijd voor een koffie we relaxen even en half drie gaan we nog een rondje lopen dan een biertje en een spelletje kaart. Bij de buren waar we zitten te kaarten staan de wied planten op het terras, sinds enkele weken is weed nu ook legaal in Thailand. Onderweg hadden we de kassen al gezien, de eerste met volgroeide planten, de tweede met kleine plantjes en de derde in aanbouw. De regering hoopt dat dit na de corona weer meer toerisme brengt...... Morgen begint de terugreis en we hopen as zondag Jelkje haar 60ste verjaardag te vieren,

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Doutie Machiela-Koopmans:
    14 december 2022
    jim ha een prachtige reis hoan sa te sjin,sportief op,e fiets
    Jelkje olfest gefelisiteard mei de jierdje foar snein
    en een goeie reis werom gr Hans en Doutie
  2. Henny:
    14 december 2022
    Wat zijn die 6 weken voorbij gevlogen, zal voor jullie niet minder zijn. Was een prachtige reis met deze keer meer cultuur dan natuur, tenminste zo heb ik dat op afstand ervaren. Jullie een hele goeie reis naar huis toegewenst en tot zondag, liefs Henny
  3. Japke:
    14 december 2022
    Wot wer een prachtige reis ha jim makke , goeie reis werom nei hús ta en tot sneen. Leafs Japke
  4. Klaas en Beitske:
    14 december 2022
    Prachtige verhalen we hebben er van genoten, goede thuisreis en tot zondag.
  5. Ida Morssinkhof:
    14 december 2022
    Wat hebben jullie weer een pracht reis gemaakt en gelukkig kunnen jullie goed genieten.
    Goede terugreis en Jelkje alvast gefeliciteerd met jouw verjaardag. Wordt vast een leuk feestje.
  6. Coba Wouda:
    14 december 2022
    Genoten van jullie prachtige avontuur! Nog een goede terugreis en alvast een fijne verjaardag Jelkje, Gefeliciteerd!!!
  7. Baukje:
    Goeie reis winske✈️
  8. Hein en Joukje:
    14 december 2022
    Noflike reis werom nei it kâlde Fryslân!
    Oant freed, wy sjoche nei jim út.
    Leafs fan Hein en Joukje
  9. Riemer en Willy:
    14 december 2022
    Wat hebben we genoten van jullie verhalen het voelde of we met jullie mee waren het was geweldig. We wensen jullie een goede terugreis . Veel liefs van ons uit rockanje.
  10. Sietse en Baukje:
    14 december 2022
    Ook wij hebben genoten van jullie mooie verhalen en de prachtige foto's. We gaan het missen, maar fijn dat we jullie zondag in levende lijve weer zien!!. .Goede reis. Oant sjen!!!
  11. Keimpe en Berdien:
    15 december 2022
    Weer fantastisch genoten van jullie wederwaardigheden. Heel hartelijk dank daarvoor. Een goede vlucht en veilige aankomst gewenst. E alvast gefeliciteerd met Jellie jaar verjaardag..
    Lieve groet uit een koud en winters De Westereen
  12. Feike en José:
    15 december 2022
    Wat zijn die weken omgevlogen. Leuk om al jullie verhalen te lezen. En wat een mooie foto’s. Vooral die vlinder vandaag, prachtig! Een hele goede reis terug en tot zondag!