Van Koh Jum naar Ko Lante

18 januari 2024 - Koh Lanta, Thailand

Vanmorgen voor het laatst een pakketje eten van de gastvrouw en een yoghurtje van ons zelf, dit is het ontbijt en snel weg gewerkt. We hadden nog een bosje lychee in de koelkast dat maar even naar de gastvrouw  gebracht kan ze uit delen. Ze zei gaan nog even zitten dan doen we dat ze vertelde dat ze drie kinderen had twee dochters die werkten in het ziekenhuis was ze trots op dan heb je een overheids baan. Ze had nog een zoon die studeerde nog, ze komen zoveel mogelijk in de weekends thuis. Ik vraag of ze veel bezetting heeft antwoord ja de mensen naast ons blijven twee en een halve maand komen uit Tsjechië, dan nog een huisje is voor vier maand bezet door Duitsers. Dan heeft ze nog een huis verderop die is het hele jaar verhuurd en op een ander eiland heeft ze nog een huis deze is ook voor een jaar verhuurd, deze mensen hebben het voor Thaise begrippen heel goed. Ze hebben ook nog een kleding winkel en verzorgen nog bootreizen en hebben nog scooter verhuur dus een zeer gezond bedrijf. Om half elf vertrekken we naar de haven we kopen een kaartje voor twee personen en twee fietsen, het gaat zeer professioneel , als we op de pier zijn komt er een man met een tasje aangelopen moet onze ticket zien en wij krijgen een sticker op het shirt dit is het teken dat je op de boot mag. Voor Thaise begrippen gaan we nu op een echte ferry, wij zijn de tweede stop er gaan mensen af en dan kunnen wij opstappen met de fiets deze kunnen we tegen de railing zetten en een stoel beneden deks zoeken. De tocht duurt een uur als we van boord gaan moeten we per persoon 10 bath betalen om het eiland op te mogen, zal wel toeristen belasting zijn omgerekend is het 25 cent. Wij hoeven niet ver naar ons hotel dit staat bijna naast de aankomst hal. We hebben weer een mooi onderkomen gevonden, in een drukke straat met aan beide zijden eethuisjes ,winkels, hotels, en  massagesalons  we hoeven ons niet te vervelen. Als we een douche hebben  genomen en een bakje koffie hebben gedronken gaan we de buurt verkennen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny:
    18 januari 2024
    Leuk, die persoonlijke gesprekken, verder ook prachtige plaatjes, liefs uit Oostenrijk.