Kanchanaburi

26 februari 2015 - Amphoe Mueang Kanchanaburi, Thailand

Vanmorgen uitgeslapen tot acht uur, gisteravond was het wel half tien, dan vallen we om.
Ontbijt van het hotel, keuze uit Amerikaans Engels en muesli.
Eerst nog een tempel bezocht, dit was wel een heer kleurrijke.
Daarna op de fiets naar het oorlogsmuseum, indrukwekkend alleen jammer je mag daar geen foto's nemen.
Er is een treinwagon nagebouwd met gevangenen waar ze in werden vervoerd vier dagen en nachten geen raam en van metaal en als je de temperatuur van hier nog hebt dan weet je dat het afschuwelijk moet zijn geweest .Er was een operatiekamer na gemaakt en in miniatuur de brug, en de vele verhalen.Die werden omschreven wat ze hebben doorgemaakt (indruk wekkend).
Daarna zijn we nog naar een andere begraafplaats geweest, in de tweede wereldoorlog heeft Japan hier 18000 Nederlanders vanuit Nederlands indie heen gedeporteerd en hiervan zijn meer dan 2000 gesneuveld.Dan komen we bij de Cave tempel hier kunnen we de grot in, in de grot zit een oude dame die ons de weg wijst we kunnen de pijlen volgen het is wel spannend we weten niet hoe diep hij is en hoe lang ons avontuur duurt (was 30 min ).Dan stappen we weer op de fiets en komen weer over mooie weggetjes ,als we weer bij het hotel zijn staat de teller alweer op zesentwintig km .
Onderweg hebben we ook gezien dat het best wel kan, een voerstek direct aan de kant van de weg, idee Rinse?
Onderweg hebben we nog gegeten dus kunnen we direct omkleden en zwemmen.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Sietse en Baukje:
    26 februari 2015
    Bedankt voor de felicitatie, de verjaardag van Dries en mij hebben we 8 maart. Wat beleven jullie veel, een fijne reis verder. liefs, Sietse en Baukje .Krijg net jullie kaart binnen bedankt, waar jullie al niet aan denken daar in het verre Tailand.