Van Galle Fort naar Hikkaduwa

31 januari 2020 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Vanmorgen gestart met een bruidje op de foto zetten Ale is snel op de fiets gesprongen om het vast te leggen. Dan is er het ontbijt , rustig aan, het plan is om 8 km verder bij een meer te gaan vertoeven. Toen we vanmorgen echter de route nogmaals checken bleek dat het hotel is volgeboekt. Dan gaan we door naar Hikkaduwa, eigenlijk wat een mooie plaatsnamen. Nu is de route 25 km, maar begint wel met op/ neer maar in tussentijd zien we de zee weer en de surfers, onderweg een Belg tegen gekomen ook op de fiets komt hier elk jaar een maand vakantie vieren al vanaf 1970. We pauzeren even bij de zee als daar een touw hangt moet Ale er even in staan voor de foto 😁. Door fietsend komen we verschillende kraampjes tegen met vis ,fruit, maar ook met zelf gemaakte deurmatjes, er is altijd bedrijvigheid onderweg. Het hotel met zwembad wat we hadden uit gezocht was vol het tweede hotel met zwembad was te duur. Dan gaan we maar naar ons adres van de heen reis geen zwembad maar wel een nieuw hotel. We worden weer vriendelijk ontvangen en natuurlijk hebben ze een kamer. Als de eigenares later komt worden we nog een keer begroet. We douchen even en dan een bakje koffie. Vanmiddag lekker lezen we hebben lekkere hangstoelen. Zittend voor de kamer is een kolibrie heel druk bezig een nest te bouwen met moeite is hij vast gelegd. Vanavond eten we in een restaurant zonder menukaart, eten wat de pot schaft. Een eethuis bezocht wat aanbevolen werd door TripAdvisor zeer lekker gegeten rijst met vijf soorten groente en nog een heerlijke lemonthee na. Het was de moeite waard heerlijk eten. We moesten wel op de fiets was een eindje uit de richting en terugweg achterlicht op de fiets gemonteerd en lamp op het hoofd.  Nu zitten we lekker buiten is nog warm.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje