Van Danang naar Lang Co

27 januari 2019 - tt. Lăng Cô, Vietnam

Vanmorgen een lekker ontbijt zelf bediening was goed, dan de tassen inpakken en gaan. We gaan de eerste 15 km door de stad Danang hier wonen 1miljoen mensen. En misschien wel voor 200.000 touristen een slaapplaats. Hier zijn giga veel hotels  en er worden nog meer bijgebouwd, waarom, goedkope vluchten uit China en Korea, even een paar dagen eruit. Als we bij 19 km zijn kunnen we het binnenland in fietsen we hebben ingezet op een resort. We moeten wel een bergje beklimmen om er te komen, als we zijn aan gekomen is de prijs die ze vragen veel te hoog dit ivm de tet Chinees Nieuwjaar. Wij zien ervan af en gaan terug dan naar beneden dit gaat sneller dan omhoog. Als we weer een eind op weg zijn gaan we weer een berg op, we doen een stuk van de bekende Hia Pass. Maar wat schetst onze verbazing we kunnen niet verder met de fiets. Er is een klein station waar we de fietsen op een vrachtwagentje moeten zetten een kaartje kopen en zelf plaatsnemen in een busje. De reis gaat door een tunnel dit is ongeveer 5 km. Als we door de tunnel zijn aan de andere kant staan onze fietsen al voor ons klaar we moeten ons kaartje inleveren en de fietsen weer meenemen. De kosten van dit grapje zijn € 1,25 .Maar we zijn nu in een heel andere wereld we zitten op een schiereiland met aan de ene kant de zee met hoge golven en aan de andere kant de rustige zee met de bergen op de achtergrond. We hebben hier een resort gevonden aan de kant van de golvende zee in ons huisje hoor je hem breken op het strand.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Lieneke:
    27 januari 2019
    lekker genieten dus!
  2. Riemer en Willy:
    27 januari 2019
    Prachtige reis een hele belevenis,geniet er van