Dagje Udun Thani 2

10 januari 2018 - Udon Thani, Thailand

Vanmorgen weer ontbijt in hotel en daarna op de fiets naar red lotus lake, een meer hier bijna 35 km vandaan vol met waterlelies.
De mooiste tijd om dit te bekijken is van november tot februari, dat treffen we dus.
Het is vandaag weer 3 graden kouder, nu 22 maar dat is wat ons betreft prima.
Groot nadeel, de honden zijn ook actiever.
Vanuit het hotel al binnen 5 minuten twee keer een aanvaring, wat we de laatste jaren hebben geleerd aanwijzen en schreeuwen, zo kozen alle honden het hazepad.
Dan verder naar red lotus lake, eerste stuk langs vierbaansweg, daarna mooi over de landwegen.
Kwamen langs een bidhuisje (zie foto) met allemaal offers.Als we 16 km hebben gefietst is het tijd voor koffie (koud uit een blikje we zijn weer uit het toerisme ).We vervolgen onze tochtdoor het mooie landschap.
Ook was beppe druk aan het tuinieren, Ale zag haar eerst niet, staat mooi in de camouflage lachend op de foto.
Dan komen we bij het meer, een groot spectakel veel verkoop tentjes alllemaal bootjes en geen lelies.
Om de lelies te bekijken moeten we maar een bootje huren, nou daar hebben we geen tijd voor, dus flink inzoomen en een paar foto's knippen. Dan maar weer terug we moeten langs dezelfde route. Onderweg nog wat gegeten. Als we weer bij het hotel zijn lekker douchen en nog even naar de fietsen winkel was wat los gegaan. Dan nog een hapje eten en de bij het hotel de tassen pakken voor morgen dan gaan we naar Nong Khai.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janke Bosgra:
    12 januari 2018
    he wat leuk. zo te zien weer een leuke vakantie. nog heel veel plezier. gr louw en janke