Dagje Phuket

7 februari 2024 - Rawai, Thailand

Een nacht zonder airco viel ook nog wel mee, bij het restaurant een heerlijk ontbijt besteld. Na het eten de fietsen laden en dan gaan we naar ons volgende slaapplaats, hier stallen we onze bagage en gaan op weg naar de grote boeda op de berg. We gaan eerst met de drukte mee dan kunnen we afslaan hier is het veel minder druk. De route is eerst licht steigend dan wordt het telkens zwaarder, we besluiten om een taxi aan te houden, en ons naar boven te laten rijden. Het is een goed besluit het wordt steiler en steiler en je moet ook weer naar beneden. Onderweg komen we nog een olifanten park tegen hier kun je een ritje op een olifant maken. Is niet ons ding zielig voor de olifanten hebben maar beperkte vrijheid. Als we boven komen is het er behoorlijk druk er is een groot parkeerterrein voor auto's maar ook een voor brommers. Als je het terrein van boedha op loopt en je hebt als vrouw blote knieën of schouders moet je die bedekken. De omslagdoek voor de schouders vergeten zat nog op de fiets dan maar een kopen, dan kom je op het terrein van boeda. We gaan bij de trap omhoog heel imposant de Boedha is helemaal gemaakt van marmer het is nog niet een helemaal af. Je kunt er omheen lopen er staan nog meer beelden hier en daar zit een monnik, de een geeft je allemaal zithoudings oefeningen en de ander doet aan hand oplegging, met de kollektebus naast hun. Ook kun je van alles kopen van beeldjes, kettingen, muntjes etc ook nog iets om te weten je mag de grote trap gebruiken om omhoog te klimmen maar je moet aan de zijkant naar beneden. Was de moeite waard ook heb je van bovenaf een prachtig uitzicht op de stad beneden je. We gaan met een tuktuk naar beneden en dan met de fiets het andere stuk. We doen nog een klein fietstochtje in dit gebied drinken nog iets onderweg en gaan dan naar ons nieuwe onderkomen. Het is voor ons weer eens een zacht bed benieuwd of we hier nog wel op kunnen slapen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Sietse en Baukje:
    7 februari 2024
    Ale en Jelkje wat weer bijzondere verhalen en belevenissen. We houden het bijna niet bij... vandaar dat we nu een paar achterelkaar hebben bekeken.. Ook prachtige foto's.wat mooi dat we het zo meebeleven . Liefs van ons..
  2. Hein en Joukje:
    8 februari 2024
    Alwer prachtige foto’s en jim ha jim konditie bêst opbouwt tink ik!
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    8 februari 2024
    Wat in byld en wat in mooie doek, mar lekker sliepe mar eerst in kaartsje lizze tink.

Jouw reactie