Dagje Krabi

12 januari 2024 - Krabi, Thailand

Nog even een dingetje over gisteravond,van een buffet gegeten waar we keuze hadden uit wel 30 verschillende gerechten aanwijzend wat je wilt eten en de gastvrouw schept op,  het was heerlijk, en de kosten € 1,25 per persoon. een heel goed adres de tijd dat wij daar zaten zijn er 8 mensen aan het werk en zijn er wel 50 personen geweest om eten te halen of te eten.

Vanmorgen niet vroeg op, ook geen ontbijt van het hotel, we hadden gisteren al een broodje en yoghurt ingeslagen, na dit ontbijt de wandelschoenen aangetrokken voor een wandeling naar de mangrove, eerst kwamen we nog een mooie tempel tegen ja dan maak je ook even een foto. Verder wandelend geniet je van alle bedrijvigheid om je heen de een is al met het avondeten bezig de ander zit opstaat de hond te kammen dan heb je nog de arbeiders in de bouw mutsen op langemouwen in de shits en in de volle zon aan het werk. Als we bij de mangrove aankomen is er een uitkijktoren die we eerst gaan beklimmen prachtig uitzicht over het water. Dan lopen we naar het punt waar de boten liggen hier een bootje gehuurd met kapitein om door de mangrove te toeren, de fhisking (ijsvogel voor ons) de aap en de witte reiger gespot je kunt zo snel geen foto nemen dan zijn ze al weg. Als we uit de mangrove komen stappen we nog uit om de grotten te bekijken ook weer zeer indrukwekkend. Dan terug met de boot naar het beginpunt en lopen we weer naar de bewoonde wereld, en gaan we voor een koffie. Lopend naar ons hotel nog boodschappen gehaald en bij het hotel een broodje eten. Het zwembad lokt dus tijd voor een frisse duik. Na het douchen gaan we een tentje opzoeken waar we een biertje kunnen nuttigen en een kaartje leggen die hebben we gevonden, was nog niet druk maar wel 6 personeelsleden en life muziek wat wil je nog meer. Dan gaan we nog wat eten en keren we terug naar het  hotel.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    12 januari 2024
    Hjir soene wy sizze, binne jo dan wol sêd??
    Wy ite jûn stamppot boerenkool, ek lekker.
  2. Rigt:
    12 januari 2024
    Ik lês wol, jim geane net foarbij mei iten.
    En wer in beleving yn de Mangrove. Wij ha ek in moaie jûn hân mei de sosiëteit. Ek lekker iten hân.
    Moarn wer in moaie dei tawinske! Groet Rigt
  3. Peet de brun:
    12 januari 2024
    Bysondere fekaansje, en mooi dat we mei genietsje kenne!!
  4. Enny:
    14 januari 2024
    Wat wer moai jimme ferhaal te lêzen en de moaie foto’s te sjèn Wat un prachtig buffet !! Wy hiene ek in lekker buffet Mei hiel wat kilometers der tusken ….. grts Johannes en Enny