Dagje Koh Lanta

21 januari 2024 - Koh Lanta, Thailand

Vanmorgen al vroeg uit de veren, we willen naar het verste punt van het eiland fietsen. Na een goed ontbijt zitten we 8.15 op de fiets de route gaat bij vele winkels , eethuisjes , en veel bedrijvigheid langs. We fietsen op een brede weg die we vervolgen het gaat flink op en neer en we zien de zee niet meer dan toch maar even op de telefoon kijken of we nog goed zitten. Nee dus we moeten weer een stuk terug dan zien we de gemiste afslag dit  is een klein weggetje. Het eerste stuk op deze weg is weer vol met resorts winkeltjes en restaurants en aan de rechterhand de zee. Dan begint het heuvel op heuvel af als we tot drie keer toe naar boven moeten lopen zo steil is het valt de beslissing om terug te gaan.Naar de vuurtoren is dan nog vijf km. Voor de goede orde de hoogte die we gefietst hebben is 340 meter Het gebied hier is prachtig er staan ook hele luxe resorts op dit stuk allemaal huisjes op de berg met uitzicht op zee . Zij zullen wel niet fietsen. Onderweg hebben we wat gedronken, al onze kleren waren nat van yeti zweet.  Een pittig tochtje en terug bij het resort toch 35 km op de teller. Dan is het natuurlijk heerlijk in het zwembad vertoeven. Om vier uur lopen we naar het strand voor een biertje en een potje kaarten. We besluiten om hier ook te eten en de zon onder zien gaan, we hebben een beetje pech er komt bewolking aan zitten dus de zon verdwijnt. Op het allerlaatst kunnen we toch nog een paar foto's nemen. Als we terug gaan is het nat het heeft wat geregend we kopen nog een biertje om mee naar huis te nemen. Bij ons resort zijn ook Canadezen op de fiets even een praatje gemaakt, zij zijn 5 maanden onderweg en gaan van hier nog naar Maleisië en Singapore  we konden hun nog veel tips en hotspots aan reiken . En het was weer een fijne vakantiedag .

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Peet de brun:
    21 januari 2024
    Prachtige fekânsje! Genietsje ek mei troch disse ferhaaltsjes!
  2. Hein en Joukje:
    21 januari 2024
    Moai die sinne. En die aap die ûnder die oare hinget🤭🤭de sturt om de sturt , prachtig!
    👍🏻😍😍
  3. Rigt:
    21 januari 2024
    Wat hiene jimme wer moaie ferhalen. En moaie foto's.
    Genietsje dr mar goed fan.
    Groet Rigt
  4. Elly Sijtsma:
    Prachtig. Heel mooi. Fijne dagen nog. Groetjes Elly
  5. Wietske:
    22 januari 2024
    Leuke verhalen steeds, heel veel genietmomentjes daar in het prachtige land!
  6. Enny:
    22 januari 2024
    Wat wer prachtige fotos en ek jimme belevenissen moai delset Endan wer efkes sjèn wat jimme meimeitsje Dankewol
    Grts Johannes en Enny