Dagje Ko Yao Noi

9 januari 2024 - Ko Yao Yai, Thailand

Vanmorgen begonnen met een simpel ontbijt, 2 snee brood en omelet , thuis vinden we dit natuurlijk een luxe, maar dan heeft de gastvrouw als verrassing nog wat fruit en stikky rijst met mango. Daarna op de fiets,de  rest van het eiland verkennen. We fietsen tussen de rijstvelden en de rubberplantages door. De rijst is geoogst dus nu mogen de buffels de restanten opeten. Gaat best wel omhoog en omlaag in de bergen, een paar keer lukt het niet meer om te fietsen en moeten we naar boven lopen met de fiets. Maar de uitzichten zijn dan ook geweldig. Dan komen we bij de tweede pier van het eiland waar de boten aan kunnen meren. Toevallig zien we een lijst met vertrektijden van de veerboot, wel heel toevallig dezelfde als onze vertrektijden, bij deze pier moeten we dus morgenochtend zijn. Zonder dit bezoek hadden we morgenochtend bij de verkeerde pier gestaan. Maar ook weer een lokale bezigheid ontdekt de vrouwen maken met was en verf prachtige doeken, als je hier wat langer bent kun je zelf ook een mooi doek beschilderen. Fietsend langs het strand terug naar ons verblijf. Bij de plaatselijke winkel zijn we al bekenden, een beker yoghurt met ananas gekocht dit is het middagmaal. Het  is hier midden op de dag veel te warm om te fietsen dan maar de speelkaarten te voorschijn halen. Onder tussen met het thuisfront app en beeldbellen is altijd weer mooi om mekaar te zien. Onze gastvrouw is zeer begaan met ons komt ze op de scooter met een bambo coconot bbq weer een heerlijk hapje voor bij de koffie.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Rigt:
    9 januari 2024
    Wat een weertje daar bij jullie. Hier een paar dagen winter. Sintsje skynt heerlik.
    Earste hurdriders wedstriden komme wer.
    Jûn hawwe nijjiers borrel en stamppotten fan de sosiëteit.
    Wurd fêst gesellich. Jim moarn wer in nije fytstocht. Jim belibje wol wat. It is tige nijsgirrich.
    Groet fan ús; Rigt.
  2. Hein en Joukje:
    9 januari 2024
    By Jim te hiet om te fietsen, by ús te kâld om te fietsen🤭it is ek noait goed🤪🤪🤪🤪
    Mar ik tink dat jim de warmte heerlyk fine en om te rinnen is de kjeld hjir ek heerlyk.

Wy genietsje fan jim foto’s , wat ist dêr moai.
    En sa te sjen wie Jelkje bliid dat se de fiets boppe krigen hat😉 swier wurk mei die temperatuur.