Van Koh Lanta naar Krabi

25 januari 2024 - Krabi, Thailand

Vanmorgen moesten we vroeg met de boot om kwart voor acht bij de pier zijn, we waren al vroeg uit de veren ontbijten,douchen,inpakken. We hoeven maar 5 minuten te fietsen dan zijn we er al eerst melden bij de ticket verkoop bon inleveren en je krijgt weer een sticker op het tshirt met de eindbestemming. We kunnen gelijk door, op de boot fietsen tegen het hek zetten en de bagage moest er dit keer af. We gaan mooi op de achterste bank zitten hebben eerste keus, er komen meer mensen aan boord zo ook een Nederlands stel zij dacht dat het een luxe ferry was wilde een stoel boven op het dek, liefst nog een lig stoel, het viel wat tegen ze had ook entertaiment verwacht, we zeiden tegen haar jij bent vandaag  ons entertainment we hebben erg gelachen. De reis verliep vlot eerst nog een stop op Koh Jum daar mensen eraf en weer mensen met ons mee. De tocht heeft drie uur geduurt, als we op weg zijn naar ons hotel komen we nog een fenomeen tegen Thailand heeft wedstrijden met zangvogels we hebben vaak mensen zien rijden met een vogelkooi maar nog nooit zoveel bijelkaar er was een jury en iedereen moest stil zijn, hoe het precies werkt weten we nig niet maar we wilden dit ook even laten zien. We waren wat te vroeg bij ons hotel maar mochten de tassen wel binnen zetten, we zijn even rond gaan fietsen en kwamen er ook achter waarom de hotels vol zijn geboekt. Er is een groot food festijn dit duurt vier dagen dus vanavond wat te doen. Vanavond dus naar het food-festijn en ook muziek festijn. Jeugd uit heel Thailand doet mee, wat een kwaliteiten! ( zie video)Daaromheen honderden kraampje met eten, BBQ, sushi en natuurlijk gefrituurde insecten. Heerlijk gegeten en natuurlijk voor jullie heel veel foto's.

25 januari 2024
    Oh heerlijk, ik bin gek op sushi 😋
    Wat ha jim wer in moaie dei. Wat in yndrukken, jim holle moat hiel hurd wurkje. Krekt sa as jim fuotten…..🤭😆
    Super foto’s wer!
    Leafs fan ús beiden fan de foarwei😘😘
    25 januari 2024
    Prachtige foto’s, wat een kleurrijk voedsel! Ik weet niet zeker of jullie je wel goed konden vermaken met die muziek.
  3. Doutie Machiela-Koopmans:
    wot een moaie reis ha jim wer,wij geniete mei,en wot een keuze oan iten,geniet der nog mar fan gr hans en doutie
  4. Joop en Tea:
    25 januari 2024
    Zier er niet alleen mooi, maar ook erg smakelijk uit…
  5. Sietse en Baukje:
    Wat geweldig allemaal en wat prachtige foto's, we waren een paar dagen achter, maar als je de verhalen zo achterelkaar ziet en leest wat bijzonder ,Lieve groet út feanwalden .