Van Ko Yao Noi naar Din daeng Doi

10 januari 2024 - Khao Thong, Thailand

Om 8.00 uur vanmorgen zaten we bij ons gastvrouw aan tafel voor het ontbijt. Ze had weer van alles extra dus met een volle buik naar ons onderkomen en met de  afgespraak dat we nog afscheid zullen nemen. De tassen inpakken de laatste voorbereidingen treffen en dan gaan we afscheid nemen van onze gastvrouw en gastheer ze had nog een aandenken voor ons een tafelkleed.( die zullen we dus nog 5 weken meeslepen) Dan gaat de reis beginnen de eerste 5km is op het eiland met een beste klim dan komen we bij de haven en kunnen elf uur met de boot over, vandaag een speed boot met de fietsen in het voorste gedeelte. De overtocht was maar een half uur, aangekomen de fietsen en de bagage van boord en alles weer op de fiets. En dan zijn we nu weer op de vaste wal. De fietstocht is op de computer 15 km met een hoogte verschil van 200 meter dus een stevige klim met de bagage. Onderweg fietsten we door de rubberplantages en ananasvelden. Met de gevoelstemperatuur van 40 graden was het een pittige fietstocht en dan is een liter water zomaar op. Aankomend bij ons plekje bleek dat we elkaar niet goed hadden begrepen dus geen kamer, dan naar een ander onderkomen zoeken de één was niet thuis de ander vroeg teveel, dan komen we buiten het dorp bij een resort met vijf huisjes, een restaurant  en een klein zwembad, midden in de jungle. Misschien nog wel de mooiste plek, geen airco op de kamer, alleen een ventilator en een klamboe om het bed. Om ons heen allemaal oerwoudgeluiden, spannend voor vannacht.  Nu zitten we voor ons hut en hebben al kennis gemaakt met de buren.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje